ایمن سازی روستاهای خراسان شمالی بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد  

بجنورد-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اجرای اقدامات و پروژه های مربوط به ایمن سازی روستاهای استان دست کم به هفت هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

سعید رئوفی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۲۳ روستای استان در معرض خطرات طبیعی از جمله سیل، رانش زمین، سنگ افتان است و یکی از چالش ها و مشکلات در زمنیه ساخت و ساز در این مناطق است.

وی افزود: در سال های اخیر، پروژه های مربوط به ایمن سازی در ۸۵ روستای استان اجرا شد، این پروژه ها شامل اقدامات مختلف همچون دیوار ساحلی، ایجاد پل، کف بندی، گابیون بندی و هدایت آب های روان است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: برای ایمن سازی روستاهای رانشی و در معرض خطر از سال ۹۸ تا کنون ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و ۲۲ هزار و ۶۸۵ نفر از ساکنان روستاها از مزایای آن بهره مند شدند.

وی گفت: امسال هم تیمی از پژوهشکده سوانح طبیعی برای بررسی شرایط و وضعیت روستاها و تهدیدهای طبیعی در این مناطق در استان حاضر شد و قرار است بر اساس تفاهم نامه سه جانبه که میان این بنیاد، پژوهشکده سوانح طبیعی و استانداری خراسان شمالی منعقد شده، مطالعات در ۴۱ روستای استان انجام شود.

رئوفی خاطرنشان کرد: انجام مطالعه و تهیه طرح اجرایی روستاهای مخاطره آمیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا یکی از دغدغه های ساخت و ساز در روستاها، حادثه های طبیعی است بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، ساکنان بیش از ۲۰۰ روستای استان در معرض تهدید حوادث طبیعی قرار دارد که عمده این تهدیدها سیل است.

رانش زمین، سنگ غلتان، سیل و زلزله از مشکلات و چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha