برخی قوانین مجلس منجر به توسعه نامتوازن کشور شده است + فیلم

خرم آباد - ایرنا - نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی گفت: قوه مقننه نقش مهم ریل گذاری برای کار و فعالیت دولت ها را برعهده دارد که متاسفانه برخی قوانین مصوب مجلس، منجر به توسعه نامتوازن در کشور شده است.

رضا سپهوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشور دچار یک توسعه نامتوازن شده است، برخی مناطق از صنعت برخوردار و توسعه یافته هستند و برخی مناطق زاگرس نشین همچون لرستان از توسعه عقب مانده اند.

وی یادآور شد: استان لرستان از نظر شاخص بیکاری رتبه نخست تا سوم، از نظر شاخص فقر و در شاخص فلاکت نیز دارای رتبه نخست است و جزو گران‌ترین استان های کشور محسوب می‌شود.

این نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم آباد و چگنی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جوانان لرستان سال های ۹۰ تا ۱۴۰۰ از این استان مهاجرت اجباری کرده اند، همچنین با نرخ ۱۹ درصد جزو افسرده ترین استان‌های کشور محسوب می شود و شاخص طلاق در این استان به شدت افزایش پیدا کرده است.

یپهوند ادامه داد: کشور دچار یک توسعه نامتوازن شده است، برخی مناطق از صنعت برخوردار و توسعه یافته هستند و برخی مناطق زاگرس نشین همچون لرستان از توسعه عقب مانده اند.

وی با بیان اینکه لرستان پایین ترین درآمد سرانه کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در زمان کنونی، جزو فقیرترین و رکورد دار نرخ فلاکت در میان استان های کشور و دارای نرخ بیکاری و تورم بالایی هستیم، بنابراین با توجه به اهمیت تغییر راهبرد توزیع ثروت در کشور، باید به دنبال توسعه براساس ظرفیت های هر منطقه باشیم.

سپهوند با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان افزود: در این خصوص هم متاسفانه توزیع مناسبی نداشته ایم و باید یک الگوی اقتصادی مناسب برای استان ارایه کنیم و بهره وری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به سدهای نیمه تمام استان عنوان کرد: با وجودی که لرستان جزو دومین مناطق پرباران کشور است، اما از سال ۱۳۳۵ سدهای آن طراحی و اجرا نشده اند.

وی اضافه کرد: از ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، تنها ۲۳ درصد آبی و با وجود اینکه ۲۷ درصد معادن کشور در لرستان است، اما تولیدات آنها خام فروشی می شود و هیچ صنعت فناوری در این بخش ایجاد نشده است.

نامزد انتخابات مجلس از حوزه خرم آباد با اشاره به شیوع بیماری آمارسازی در میان مسوولان استان افزود: کمترین اشتغال را در استان ایجاد نمی کنیم اما به وزارت کار اعلام می شود اشتغال ایجاد شده که این آمارسازی ها لرستان را از حقوق خود در دولت های مختلف محروم کرده است.

سپهوند با بیان اینکه موضوع آموزش به چالش اساسی در کشور تبدیل شده است تصریح کرد: نگاه حاکمیت به مقوله آموزش درست نیست، در حالی که اساس و پایه توسعه بر مبنای آموزش، امنیت، رسانه های آزاد و قانون توانمند است.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم خانواده ها و جوانان را به فرزندآوری تشویق کنیم باید برای تامین هزینه ها و نگهداری این فرزند مبالغی را همچون سایر کشورها به صورت ماهانه به والدین پرداخت کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میانگین مصرف سوخت بنزین در کشور ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است، افزود: موتور خودروهایی که در کشور تولید می شود متعلق به ۳۰ سال پیش است و باید خودروسازان موظف به ساخت خودروهای کم مصرف و هیبریدی شوند تا مصرف بنزین به استاندارد جهانی نزدیک و کسری بودجه دولت رفع شود.

رضا سپهوند زاده شهر خرم آباد دانش آموخته اقتصاد، دکترای فیزیک و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه لرستان است که شش اختراع ثبت و چهار کتاب تالیف کرده و ۷۰ مقاله بین المللی را در مجله های معتبر جهانی به چاپ رسانده است.

سپهوند به مدت سه دوره در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور کمیسیون اجتماعی، مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون اقتصادی خدمت کرده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار شد و تنها در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی محمدرضا ملکشاهی، رضا سپهوند، هادی هاشمی نیا و قدرت الله ایمانی به دور دوم راه یافتند.

دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

استان لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha