۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85462667
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: شهید مطهری الگویی برای شناخت حق است

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی در پیامی با تبریک روز معلم به فرهنگیان گفت: الگو و اسوه قرار دادن راه و روش زندگی شهید مطهری می تواند تضمینی برای رشد، ترقی و شناخت حق قلمداد شود. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: شهید بزرگوار مرتضی مطهری بدون شک یکی از نخبگان و متفکران جامعه اسلامی است که راه طریقت، علم، آگاهی و جستجوگری را به عنوان متعالی ترین اندیشه ها در مسیر زندگی جوانان قرار داد تا دریچه حقیقت، فضیلت و معرفت را به روی همگان بگشاید.

این پیام افزوده است: داشتن روحیه تواضع علمی و حقیقت طلبی از مشخصه بارز جامعه معلمان و آموزگاران، این تلاشگران بی ادعای عرصه علم و تربیت است و با چنین رویکردی، جامعه پویایی و بالندگی مسیر خود را خواهد یافت.

استاندار خراسان شمالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت معلمان، مربیان نسل آینده و معماران آینده جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، ‌دانش و پرورش دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی ایران اسلامی باشیم.

به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

۱۴ هزار معلم و فرهنگی در مدارس دولتی خراسان شمالی مشغول به خدمت هستند که ۵۳ درصد از آنان بانوان هستند همچنین ۶ هزار معلم تدرس در مدارس غیردولتی استان را بر عهده دارند.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha