۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبر: 85462635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان یزد از جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکا حمایت کردند

یزد- ایرنا- جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های یزد در تجمعی از جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکا و اروپا علیه اسرائیل غاصب و در حمایت از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، در این تجمع که سه‌شنبه شب با همراهی اقشار مختلف مردم در مقابل درب ورودی دانشگاه یزد برگزار شد شرکت کنندگان با شعارهای انقلابی و حماسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از مردم غزه حمایت و تنفر خود را نسبت به غاصبان صهیونیستی ابراز داشتند.

در این تجمع رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در ماجرای سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا باید تلاش شود تا این واقعه به فراموشی سپرده نشود و دانشجویان و استادان جلسات علمی و نشست‌های علمی برگزار کنند.

" هادی قاسمی " با تشکر از حضور دانشجویان و مردم در این تجمع در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا افزود: اتفاقاتی که اخیرا در دانشگاه‌های آمریکا افتاد یک نوع بیداری، خیزش و فریاد در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه به راحتی نمی‌توان از حوادث اخیر در آمریکا گذشت گفت: این اتفاقات در اصل صدای شکسته‌شدن استخوان‌های لیبرالیسم را به گوش می‌رساند و استادان دانشگاه، دانشجویان و همه باید در خدمت این موضوع قرار گیرند و راجع به این موضوع حرف زده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اتفاقات در سطح دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از این نظر قابل بحث است و باید در دانشگاه‌ها در مورد آن بحث شود و دانشجویان علوم سیاسی این جنس موضوعات را به عنوان موضوع پایان‌نامه خود قرار دهند.

قاسمی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در تجمع اخیر در دانشگاه‌های آمریکا رخ داد، افراد شرکت‌کننده در این تجمعات و دانشگاه‌هایی هستند که در آن تجمع برپا شد و این دانشجویان در لایه‌های حکمرانی و در دانشگاه‌های مهم و سیاست‌گذار در حال تحصیل هستند و آینده‌ای که برای این دانشجویان متصور است فعالیت در حوزهای سیاست‌گذاری، لایه‌های حکمرانی و اداره کشور است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده‌اند.

استان یزد بیش از ۵۰ مرکز دانشگاهی با حدود ۱۰۰ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha