۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85461950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان دانشگاه سان‌فرانسیسکو آمریکا به موج اعتراض‌ها علیه اسرائیل پیوستند

تهران- ایرنا- دانشجویان دانشگاه سان‌فرانسیسکو با برپایی چادرهایی در حمایت از فلسطینیان و برقراری آتش‌بس در غزه، به صف دانشجویان آمریکایی معترض به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی در این باریکه پیوستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای ان بی سی گزارش داد: دانشگاه سان فرانسیسکو جدیدترین دانشگاه بزرگ ایالتی آمریکا است که دانشجویان آن با برپایی چادر، همبستگی خود را با اعتراضاتی که در سراسر ایالات متحده شکل گرفته است، ابراز کرده اند.

دانشجویان دانشگاه سن‌فرانسیسکوی آمریکا به موج اعتراض‌ها علیه اسرائیل پیوستند

سازمان دهندگان این اعتراضات از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل موضع گیری هایش درباره درگیری غزه انتقاد کردند و گفتند آمریکا باید اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه حماس، که باعث به شهادت رسیدن هزاران غیرنظامی فلسطینی شده است، بکار بندد.

دانشجویان دانشگاه سن‌فرانسیسکوی آمریکا به موج اعتراض‌ها علیه اسرائیل پیوستند

این گزارش افزود: مانند سایر دانشگاه های آمریکا، در دانشگاه سان فرانسیسکو نیز روز گذشته (دوشنبه) به سرعت ۳۰ چادر برپا شد و دانشجویان معترض قبل از برپایی چادرها در مرکز دانشجویی این دانشگاه تجمع کردند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد که برخلاف دیگر دانشگاه ها، پلیس یا گارد امنیتی در محل این دانشگاه حاضر نبود.

دانشجویان دانشگاه سن‌فرانسیسکوی آمریکا به موج اعتراض‌ها علیه اسرائیل پیوستند

سخنگوی دانشگاه سان فرانسیسکو نیز در بیانیه ای ادعا کرد که به حقوق دانشجویان برای اعتراضات آرام احترام می گذارد و تلاش می کند محیط دانشگاه را آرام نگه دارد.

به گزارش ایرنا، جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادرها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه های ایالات متحده سرایت کرد.

به رغم اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی، رئیس جمهوری ایالات متحده پنجم اردیبهشت جاری کمک ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که بخشی از آن سهم رژیم صهیونیستی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha