۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸
کد خبر: 85480164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و کره‌شمالی وضع کرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس امروز (جمعه) به بهانه اینکه دو کشور روسیه و کره شمالی تجارت نامشروعی را در حوزه تسلیحاتی و نفتی انجام می دهند، تحریم‌های جدیدی علیه آنها وضع کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد ادعا کرد: این تحریم‌ها تلاش‌های مشترک روسیه و کره شمالی، برای دور زدن تحریم‌های نفتی و تسهیل برنامه‌های نظامی غیرقانونی کره شمالی را هدف قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سه شرکت وابسته به کره شمالی و یک شرکت روسی به فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه انگلیس اضافه شده‌اند. طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این رابطه مدعی شد: (ولادیمیر) پوتین برای تداوم جنگ غیرقانونی خود در اوکراین، حتی به قراردادهای تجاری غیرقانونی «سلاح در برابر نفت» با کره شمالی متوسل شده، و آشکارا تحریم های سازمان ملل را که خود روسیه به آن رأی داده بود، نقض می کند.

وی با ادعاب این که لندن در برابر تجارت کره شمالی و روسیه سکوت نخواهد کرد افزود: «انگلیس به پاسخگو کردن کره شمالی و روسیه ادامه خواهد داد و برای حفظ نظام جهانی عدم اشاعه و برقراری صلح و امنیت بین المللی با شرکای خود همکاری خواهد کرد.»

تحریم‌های جدید انگلیس پس از آن وضع شد که روسیه ماه پیش قطعنامه سالانه تمدید ماموریت هیئت کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های بلندمدت سازمان ملل متحد را علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور وتو کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس مدعیست که اقدام روسیه، «نمونه دیگری از حمایت آشکار مسکو از پیونگ‌یانگ در نقض تحریم های سازمان ملل و حمایت از جنگ غیرقانونی خود در اوکراین است.»

با این حال روسیه، غرب را به تلاش برای «خفه» کردن جمهوری دموکراتیک خلق کره متهم کرده و می‌گوید که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیگر نمی‌تواند از الگوهای قدیمی در قبال مشکلات شبه جزیره کره استفاده کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha