روایت «سی ان ان»؛ خشم و ناامیدی جوانان آمریکایی از شرایط موجود کشورشان

تهران-ایرنا- شبکه «سی ان ان» با انتشار نتایج یک نظرسنجی که توسط این رسانه خبری انجام و منتشر شد، تاکید کرد: جوانان آمریکایی از گزینه های موجود برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور راضی نیستند، ریاست جمهوری بایدن را شکست خورده می دانند و آمریکا را در مسیر درستی نمی‌بینند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در این گزارش خبرگزاری «سی ان ان» عنوان شد، اعتراضات ضد اسرائیلی در پردیس‌ دانشگاه‌های مختلف آمریکا تا حدی ناشی از مخالفت جوانان این کشور از حمایت رئیس‌جمهور دموکرات غیرمحبوبشان از (رژیم) اسرائیل است.

این گزارش افزود: عصبانیت و ناامیدی جوانان آمریکایی آشکار و در حال افزایش است. این اعتراضات پدیده ای بسیار فراتر از دیدگاه آنها در مورد خاورمیانه و تهدیدی بزرگ برای کمپین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات آتی این کشور در مقابل دونالد ترامپ، ‌رییس جمهوری سابق این کشور است.

نظرسنجی جدید «سی ان ان» نشان می دهد در میان رای دهندگان جوان ۱۸ تا ۳۴ سال، ‌ بایدن با اختلاف ۱۱ درصد از رقیب جمهوری خواه خود، ‌ترامپ، عقب‌تر است. این در حالی است که همواره رای‌دهندگان جوان بخشی از پایه استوار حمایت از دموکرات‌ها بوده اند. در میان همه آمریکایی‌ها، تنها حدود نیمی (۴۷ درصد) از رای دهندگان ثبت نام شده در نظرسنجی سی ان ان گفتند که از گزینه های موجود برای انتخاب در روز رای گیری، راضی هستند. این آمار زمانی ناامیدکننده‌تر می شود که بدانیم فقط ۳۷ درصد از رای‌دهندگان جوان از نامزدهای کنونی احزاب راضی هستند. هنگامی که نامزدهای احتمالی دیگر نیز به موارد نظرسنجی اضافه می شوند، بیش از یک پنجم رای دهندگان ثبت نام شده ۱۸ تا ۳۴ سال از رابرت اف کندی جونیور حمایت کردند.

به گفته جنیفر آگیستا، مدیر نظرسنجی سی ان ان، بایدن در هر موضوعی که در این سنجش پرسیده شده، رتبه منفی (کمتر از ۵۰ درصد) گرفته است. وی افزود: بدترین رتبه او در مورد مدیریت جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه ( ۲۸ درصد موافق در مقابل ۷۱ درصد مخالف) بود. مدیریت بایدن در موضوع غزه با مخالفت ۸۱ درصدی جوانان زیر ۳۵ سال و عدم تایید اکثریت دموکرات‌ها (۵۳ درصد) رو به رو بوده است. آگیستا افزود: در این نظرسنجی، ‌بایدن در میان رای دهندگان جوان نسبت به دیگر نظرسنجی های اخیر سی ان ان از جوانان وضعیت بدتری دارد.

نکته قابل توجه دیگر در این نظرسنجی این که ۶۸ درصد از آمریکایی‌های جوان، ریاست جمهوری بایدن را شکست خورده توصیف کردند. این آمار بیش از سایر گروه های سنی و با وجود برخی تلاش های بایدن برای پرداختن به مسائل مهم رای‌دهندگان جوان(از جمله کاهش بدهی دانشجویان) به دست آمده است.

این گزارش افزود: موضوع فقط بایدن و موضوعات نیست که جوانان آمریکایی را آزار می دهد. تنها ۳۸ درصد از جوانان آمریکایی از وضعیت مالی شخصی خود راضی هستند. از سوی دیگر نظرسنجی دانشگاه هاروارد از جوانان آمریکایی ۱۸ تا ۲۹ سال نشان می دهد کمتر از یک نفر از هر ۱۰ نفر حرکت آمریکا را در مسیر درستی می داند و ۵۸ درصد جوانان گفته اند که این کشور در مسیر اشتباه قرار گرفته است. در حالی که در نظرسنجی چهار سال پیش دانشگاه هاروارد، بیش از ۲۰ درصد جوانان کشورشان را در مسیر درست ارزیای کرده بودند.

در بخشی از این گزارش آمده است: فرانک لونتز، تحلیلگر و برگزارکننده جمهوری خواه نظرسنجی ها، اخیراً ویدئویی را با اریکا هیل از شبکه سی ان ان درباره گروه های متمرکزی که با جوانان برگزار کرده بود به اشتراک گذاشت که از آنها پرسیده بود: آیا دموکراسی آمریکایی را قوی می‌دانید یا خیر. در پاسخ تعداد بسیار کمی به این سوال پاسخ مثبت دادند. لونتز تاکید کرد: «آنها (جوانان آمریکایی) کسی را دوست ندارند. آنها جو بایدن را خیلی پیر و دونالد ترامپ را فاسد می‌دانند و به دنبال یک اُسوه هستند، به دنبال کسی هستند که آرزوی آن را داشته باشند. اما چنین کسی را نمی یابند و این ناامیدکننده است.»

سی ان ان در پایان گزارش خود تاکید کرد: جایگزین کردن خوش بینی در میان جوانان آمریکایی در دوران ریاست جمهوری بایدن، ‌برای او و دموکرات ها قبل از روز انتخابات دشوار خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha