۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85304805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیویورک‌تایمز از تضعیف جایگاه بایدن میان جوانان آمریکایی خبر داد

تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی با بیان اینکه «تنها نظرسنجی این روزنامه و کالج سینا نیست که رقابت نزدیک جو بایدن و دونالد ترامپ در میان رای دهندگان جوان را نشان می‌دهد»، از تضعیف جایگاه بایدن میان جوانان آمریکایی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نیویورک‌تایمز با طرح این سوال که «آیا جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور همانطور که نظرسنجی‌های اخیر تایمز و کالج سینا نشان می‌دهد، به واقع گرفتار یک رقابت تنگاتنگ میان رای‌دهندگان جوان می‌شوند؟»، نوشت: باور این موضوع برای بسیاری از افراد کمی سخت است، آنقدر سخت که به نظر آنها نظرسنجی‌ها به طور کامل اشتباه است.

این نشریه آمریکایی عنوان می‌کند که تنها نظرسنجی این روزنامه و کالج سینا نیست که رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در میان رای دهندگان جوان را نشان می‌دهد بلکه در واقع هر نظرسنجی دیگری نیز حاکی از این موضوع است و وقتی ده‌ها نظرسنجی همگی یک چیز را نشان می‌دهد، ارزش دارد که آن را جدی بگیریم.

بر اساس این گزارش، حتی اگر این تصور وجود داشته باشد که نتایج نهایی [در انتخابات] بسیار متفاوت باشد، به این معنی نیست که نظرسنجی‌های امروز «اشتباه» هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت: با برآوردهایی که در اختیار ماست، نظرسنجی تایمز با رای‌دهندگان ۱۸ تا ۲۹ سال «درست» به نظر می‌رسد. آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایالات متحده، با اختلاف ۵۷ بر ۳۵ درصدی از بایدن در مقابل ترامپ حمایت کردند.

نظرسنجی مشترک این نشریه آمریکایی و کالج سینا پیشتر نشان داد که میزان حمایت از بایدن در میان رای دهندگان کمتر از ۳۰ سال تقریبا با ترامپ مساوی بوده و ۳۰ درصد از بایدن و ۲۹ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، با توجه به پیروزی بایدن بر ترامپ در میان رای‌دهندگان جوان در انتخابات سال ۲۰۲۰، دموکرات‌ها این نگرانی را مطرح می‌کنند که جایگاه بایدن در میان افراد جوان به خطر افتاده است.

در حالی که یک سال تا انتخابات باقی مانده است، برخی دیگر از دموکرات‌ها نیز نگران سن بایدن هستند و گویی سن و سال او اساسی‌ترین مساله در انتخابات ۲۰۲۴ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha