پرداخت های نامتعارف برخی نهادها اجحاف در حق نخبگان جامعه است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پرداخت‌های نامتعارف برخی از نهادها، اجحاف در حق نخبگان جامعه است بنابراین نهادهای نظارتی و از جمله مجلس شورای اسلامی باید نسبت به اصلاح این شرایط چاره اندیشی کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز دوشنبه در دیدار با شماری از معلمان مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی، افزود: تربیت نیروی انسانی توانمند، کادرسازی حکیمانه برای آینده کشور و مهارت آموزی رسالت خطیر نهادهای آموزشی به خصوص آموزش و پرورش است.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش وظیفه دارد در جهت تضمین آینده نظام اسلامی نخبه‌پروری در تراز انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد.

دری نجف آبادی ادامه داد: هر جامعه‌ای برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش‌ و پرورش را باید جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد و تلاش شود به هریک از کارکردهای آن در جای خود توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اساس آموزش و پرورش را متکی بر محور معلمان عنوان کرد و گفت: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور اشاره کرد و افزود: تعدد نظام های پرداختی در کشور یکی از مشکلات ریشه‌ای است و تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: برخی نهادها با پرداخت حقوق‌های نامتعارف به کارکنان خود به شکاف طبقاتی در جامعه دامن می زنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم اصلاح نظام مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: در صورتی که سازمان امور مالیاتی وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور رفع می شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: سازمان امور مالیاتی باید به سراغ واحدهای تولیدی پردرآمد برود و با ارزیابی دقیق درآمد آنها نسبت به دریافت مالیات که حق دولت و ملت است اقدام کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha