رئیسی: باید دست زیاده خواهان را قطع کرد/ واردات نباید به تولید داخلی ضربه وارد کند

ساری- ایرنا- رئیس جمهور با بیان اینکه نباید جریان سوادگری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری باب شود، تاکید کرد: باید دست افرادی که به منابع و ذخایر ملی تعدی و تجاوز می‌کنند را قطع کرد. 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با مردم مازندران در مصلای ساری اظهار کرد: نباید جریان سوداگری، جنگل‌خواری و زمین‌خواری، کوه‌خواری و ساحل‌خواری باب شود و با قاطعیت باید جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع و ذخایر ملی، جنگل‌ها و این داشته‌های طبیعی دست‌اندازی کنند، گرفته شود. 

منابع طبیعی باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد

رئیس جمهور با بیان اینکه باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد، ادامه داد: مراتع، جنگل‌ها و زمین‌های ارزشمند باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد. هر جا که نعمت و امکانی داریم باید مراقبت کنیم که این فضا در اختیار افرادی باشد که صلاحیت دارند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: تجربه عملیات بزرگ وعده صادق را داریم که با کمک همه بخش‌ها صورت گرفت و موجب اقتدار کشور شد. این یک زمینه است تا بدانیم در هر بخشی که اجماع، همکاری، هماهنگی و همراهی همه قوا، نیروها و افراد مؤثر وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. امروز در کشور اجماع وجود دارد؛ اجماع مبارزه با فساد. این پیام برای همه مردم امیدوارکننده و برای متخلفان تهدیدآمیز است. 

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم کار سالم در ادارات ما به کار ناسالم و فساد اداری تبدیل شود. این اجماع در کشور وجود دارد که مقابل فساد بایستیم. 

ایران مملو از داشته و ثروت است/ پیشتازی مازندران
وی بیان کرد: کشور ما داشته‌های بسیاری در ذخایر معدنی و مادی دارد. مازندران قطب کشاورزی، قطب صنعت، قطب گردشگری، قطب اقتصاد دریامحور است و با تلاش دانشجوان با دانش‌بنیان، این استان پیشتاز کشور است. در جای‌جای کشور تربیت‌شدگان مازندران ایفای نقش می‌کنند. 

رئیس جمهور افزود: مازندران ظرفیت زیادی دارد. در دور نخست سفر نیازهای استان را دیدیم و قرار شد اقداماتی انجام شود. از حسینی‌پور استاندار پیشین و همه مدیران و کارگران و کارمندان که برای رفع نیازهای استان نقش داشتند قدردانی می‌کنم. 

آیت‌الله رئیسی افزود: در کنار برداشتن گام‌های بلند در صنعت و تولید، در دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۳۹۵ کارخانه و کارگاه راکد به خط تولید برگشت و این موجب افزایش اشتغال شد که جای قدردانی دارد. 

گام‌های خوبی برای آزادسازی سواحل مازندران برداشته شده است
وی ادامه داد: با اجماع و اقدام همگانی برای آزادسازی سواحل در مازندران گام خوبی برداشته شد اما گام بعد از آزادسازی، آبادسازی است یعنی رسیدگی به سواحل برای این‌که مردم مازندران و گردشگران در یک فضای آرام، دلنشین و مفرح حضور یابند و از زیرساخت‌های مناسب بهره بگیرند. کارهایی انجام شده که باید ادامه یابد و تکمیل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که باید مسکن و اشتغال مازندرانی‌ها مورد توجه قرار بگیرد ادامه داد: هشت هزار و ۳۰۰ مسکن در بافت‌های فرسوده و سایر نقاط مازندران حال ساخت است اما مشکل ما در استان به دلیل توسعه فضای سبز و کشاورزی، کمبود زمین در مرکز استان و برخی شهرها است که می‌شود این مشکل را برطرف کرد. 

وی ادامه داد: بخش تولید مسکن در مازندران به کارهای بیشتری نیاز دارد.  

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در جلسه صبح امروز در کارخانه چوب و کاغذ کارگران و مدیران گفتند که ما با هم هم‌پیمان هستیم تا تعاونی فعال شود و صاحبخانه شویم. با کمک مدیران و تشکیل تعاونی‌ها در سراسر استان متقاضیان مسکن باید صاحب مسکن شوند. 

اجازه زیاده خواهی به متجاوزان ثروت‌های ملی نمی‌دهیم
آیت‌الله رئیسی گفت: همچنان که اجازه نخواهیم داد در کشور عزیزمان کوچک‌ترین تعدی صورت بگیرد، نباید اجازه دهیم زیاده‌خواهان و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند. لذا همه بخش‌های انتظامی، قضایی و اداری در این قضیه اجماع دارند.

وی بیان کرد: بررسی تاریخی نشان می‌دهد جوانان مازندرانی در عرصه‌های انقلاب اسلامی در خط مقدم دفاع از انقلاب، قرآن و ولایت هستند و دلیل این مدعا شهدای و جانبازان و ایثارگران عزیز مازندران هستند.

آیت‌الله رئیسی افزود: به خانواده محترم و معزز شهیدان، خانواده مکرم ایثارگران و جابازان و عموم مردم دلداده به خدا در جای‌جای استان سرسبز مازندران عرض ادب و ارادت می‌کنم.

وی گفت: آخرین باری که در مصلی ساری حضور یافتم لیله‌القدر بود که در جمع دلدادگان به خدا در شب قدر انجام وظیفه کردم. در جمع بسیار باشکوه و مثال‌زدنی مردم مؤمن مازندران حضور یافتم.

استقبال مردمی را به حساب میثاق با ولایت و ارج نهادن به خون شهدا می‌گذارم

رئیس جمهور گفت: از مردم عزیز مازندران که در میدان، مصلا و خیابان‌ها از من به عنوان خادم خود در دولت استقبال کردند تشکر می‌کنم. این استقبال را به حساب خودم به عنوان یک طلبه نمی‌گذارم، به حساب میثاق با ولایت و ارج نهادن به خون شهدا می‌گذارم. ابراز محبت‌های شما در مسیر را ابراز محبت به رهبری و ولایت می‌دانم وگرنه من سرباز ولایت و خدمتگزار شما مردم هستم.

رئیس جمهور گفت: مفاخر استان مازندران نه فقط افتخار این استان بلکه باعث افتخار کشور و امت اسلامی هستند و ما از این بزرگان، توکل به خدا در زندگی را آموختیم.

وی بیان کرد: بزرگان دین به ما آموختند که در طریق خودسازی جامعه‌ از مسیر قرآن حرکت کنیم. از امام رضا (ع) و ائمه دین بیاموزیم و از شهدا و صلحا الهام بگیریم که هم خود را و هم جامعه را بسازیم. شهدای ما پیش از این‌که به مقام شهادت برسند، به مقام کرامت رسیدند. یعنی آماده شدند تا برای رفع نیاز کشور از جان مایه بگذارند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: باید جامعه و مردم و نیازهای آنان را بشنایم و برای ایفای نقش در هر سطحی با آمادگی کامل خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: کرامت به این معنا نیست که به کسی مالی ببخشیم. یک جا لازم است مال، یک جا لازم است آبرو و یک جا لازم است جان بگذاریم. شهدای ما از جان‌شان مایه گذاشتند. کرامت به این است که انسان‌ها آماده شدند تا خطرپذیری کنند. دفاع از ارزش‌ها و انقلاب نیازمند ایفای نقش است.

تلاش برای انجام کارهای بزرگ در مازندران ادامه دارد

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: برای رفع مشکل درمانی مازندران شاهد بهره‌برداری از ‌یک‌هزار تخت بیمارستانی در مازندران هستیم که باید از تلاش همگان در آماده‌سازی این زیرساخت تشکر کنم. 

رئیس جمهور گفت: تلاش برای انجام کارهای مختلف در مازندران ادامه دارد که یکی از نمونه‌های آن آبگیری پنج هزار هکتار از تالاب میانکاله و یا ساخت سه نیروگاه با توان ۱۷۰۰ مگاوات برق است. سرمایه‌گذاری‌هایی انجام‌شده در استان در ایجاد اشتغال و توسعه و رشد اقتصادی استان اثرگذار خواهد بود.  

وی بیان کرد: مازندران زمینه تولید مواد غذایی را دارد. تولید مواد غذایی مانند برنج و لبنیات در این استان فرصت اقتصادی بسیار خوبی است.

واردات نباید به تولید داخلی ضربه بزند

رئیس جمهور ادامه داد سیاست دولت استفاده از تولیدات داخلی است و واردات باید به شکلی صورت گیرد که تولیدات داخلی ضربه نخورد. 

آیت‌الله رئیسی افزود: واردات باید برای رفع نیاز کشور باشد. اصل توجه باید به تولیدکننده و کشاورز و باغدار داخلی باشد که نیاز کشور را تامین می‌کند. واردات بی‌رویه یعنی تولید داخل داشته باشیم و در کنارش واردات همان محصول را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: خوشحالیم که تولید ما در کاغذ توانست کشور را از واردات کاغذ بی‌نیاز کند. زمانی که در قوه قضاییه بودم به نساجی و چوب‌وکاغذ مازندران رفتم. تولیدات ما در نساجی رونق گرفته و شاهد بهبود هستیم اما به این میزان بسنده نکنیم. باید گام‌های نو برداریم. در نساجی امکانات و ظرفیت‌های بیشتری باید ایجاد کنیم. 

رئیس جمهور افزود: مازندران ظرفیت‌های مادی و معنوی و نیروی انسانی کارامد و کارآفرین فراوانی دارد.

وظیفه ما تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: وظیفه ما مدیران این است که در سال ۱۴۰۳ که به شعار جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، زمینه مشارکت مردم در همه بخش‌ها را فراهم کنیم. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه ایستادگی و استقلال کشور در اقتصاد مقاومتی و تولید است. همه بخش‌ها باید نسبت‌شان را با مردم، بخش خصوصی و تعاونی‌ها تعریف و فعال کنند. 

وی تاکید کرد: باید طوری باشد که اگر یک فعال در حوزه‌های مختلف بخواهد تلاش کند زمینه برای او فراهم باشد.  

آیت الله رئیسی بیان کرد: از زنان و مردان مازندرانی و به ویژه زنان این استان در روستا و شهرها تشکر می‌کنم. زنان مازندرانی در صنایع دستی پیشتاز هستند. در بین دختران و زنان ما افراد پیشتازی حضور دارند که در عرصه علمی و ورزشی می‌درخشند. زمینه باید برای فعالیت‌های اثربخش آن‌ها و رشد اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد. 

مطالبات مازندرانی‌ها را در جلسات امروز و فردا پیگیری می‌کنم
رئیس جمهور ادامه داد: در جلساتی که امروز و فردا دارم به ویژه جلسه شورای اداری استان پیگیر مطالبات مردم خواهم بود. من در استان‌ها جلسات حل مساله را برگزار می‌کنم. این جلسه با این نگاه برگزار می‌شود که هیچ مساله‌ای در کشور وجود ندارد که حل‌شدنی نباشد و حل آن به دست توانمند شماست. اگر دیروز کسانی بودند که می‌گفتند به دست بیگانه مشکل ما حل می‌شود، ما معتقدیم به تعبیت از رهبر فرزانه انقلاب حل مسائل کشور به دست مردان و زنان توانای همین کشور است. 

وی ادامه داد: بیگانه گره‌ای از گره‌های هیچ ملتی نگشوده که دومی ما باشیم. بیگانه دنبال منافع خودش است. در هیچ جایگاه و کوی و برزنی و خلوت و جلوت و آشکار و پنهانی جز به آن‌چه که رضای خدا و منافع ملی باشد به چیز دیگری نمی‌اندیشم. آن‌چه که در دستور کار است این است که طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود. 

تکمیل پروژه ای پس از ۲۷ سال در دولت سیزدهم
آیت‌الله رئیسی گفت: در روستای «اِروست» شهرستان ساری پروژه‌ای داشتیم که رهبر انقلاب ۲۷ سال پیش تاکید کردند حل شود اما بر زمین مانده بود که در این دولت حل شد. 

رئیس جمهور بیان کرد: دولت مردمی و خدمتگزار شما مردم از کنار چاله‌ها عبور نخواهیم کرد جز این‌که برای چاله‌ها چاره کنیم. از کنار هیچ مساله‌ای عبور نمی‌کنیم. 

وی افزود: برای حل مساله شب و روزنمی‌شناسیم. اگر لازم باشد برای حل مسائل مردم که ۲ بار و سه بار، بلکه ۴۰ بار هم به یک استان سفر می‌کنم تا مساله حل شود. امیدوارم خداوند توفیق دهد به برکت دعای شما مردم بتوانیم به وظییفه‌مان عمل کنیم تا آن‌چه خواست مردم به ویژه جوانان است محقق شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کرد.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، فاز تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha