۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85460222
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ریاض منصور: کشورهای جدیدی فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

تهران- ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از رایزنی های جاری در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی دیگر کشورها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از القدس العربی، «ریاض منصور» اعلام کرد که پس از تصمیم جامائیکا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، کشورهای دیگری نیز این قصد را دارند.

وی افزود: کشورهای جدیدی در منطقه کارائیب و آمریکای لاتین به زودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

وی به رادیو صدای فلسطین نیز گفت: کشور ترینیداد و توباگو به زودی و پس از جامائیکا و باربادوس، فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

ریاض منصور در ادامه از رایزنی با باهاما و پاناما برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در واکنش به ممانعت واشنگتن برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نیز خبر داد.

رایزنی ها درباره برگزاری نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برای بحث درباره اقدام آمریکا که با کل اعضای شورای امنیت سازمان ملل در تضاد است و درخواست از شورا برای رای گیری مجدد در این باره از دیگر موضوعاتی بود که ریاض منصور به آنها اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) در مورد قطعنامه پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای‌گیری کرد. از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به قطعنامه رای مثبت و سوئیس و انگلیس به آن رای ممتنع دادند. آمریکا تنها عضوی بود که رای منفی داد و بدین ترتیب این قطعنامه را وتو کرد.

دولت‌های اسپانیا و ایرلند نیز ابتکاری را در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور ترویج کرده‌اند. اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز و تلاش‌هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایت‌های این رژیم آغاز کرده‌اند.

«خوسه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا به تازگی اعلام کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم به جمع کشورهایی بپیوندیم که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha