۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱:۵۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85449458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسپانیا: تصمیم گرفتیم فلسطین را به رسمیت بشناسیم

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱:۵۹
کد خبر: 85449458
اسپانیا: تصمیم گرفتیم فلسطین را به رسمیت بشناسیم

تهران-ایرنا- وزیر خارجه اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته به جمع کشورهایی بپیوندد که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "آسوشیتد پرس", خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا افزود: راه کار دو کشوری باید محقق شود و این مستلزم به رسمیت شناختن عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل است.

وی تصریح کرد: در این راستا ما تصمیم گرفته ایم به جمع کشورهایی بپیوندیم که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

پیش از این، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا سه‌شنبه تاکید کرد که کشورش برای عضویت کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شماری از کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر روز جمعه گفت که در اروپا نشانه‌های «واضحی» از آمادگی کشورهای منطقه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارند.

پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا پیش از این در میانه کارزار دیپلماتیک خود برای جلب حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین با یوناس گار استور، همتای نروژی خود در اسلو دیدار کرده بود.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که واکنش نامتناسب رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، عامل تهدیدکننده و بی ثباتی در خاورمیانه و جهان است.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha