۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85456707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ شعبه هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی آماده باش هستند

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85456707
۶ شعبه هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی آماده باش هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، ۶ شهرستان استان برای امدادرسانی به این ۲ شهرستان آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها را در شهرستان‌های بیرجند و خوسف پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های عملیاتی این ۲ شهرستان، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه، سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار نفر در جاده خوسف - معدن قلعه‌زری در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی است.

کاوسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که سبب سیلاب و خسارت در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی ادامه دارد و بعد از ظهر امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف باعث جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha