۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85456363
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اسکان اضطراری ناشی از سیل در سه شهرستان خراسان جنوبی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85456363
اسکان اضطراری ناشی از سیل در سه شهرستان خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده است، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دام نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده ای خسارت جدی دیده است اظهار کرد: جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان صبح امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در مرکز استان برگزار شد و آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی، امدادی و عملیاتی حضور داشتند و فرمانداران نیز آخرین گزارش‌ها را از وضعیت موجود ارایه کردند.

بیشترین مشکل مربوط به شهرستان زیرکوه است

تیمورپور گفت: نیازمندی های این ۲ شهرستان اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شود لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه بوده که برخی آبنماها تخریب شده و راه های روستایی مسدود است.

وی اضافه کرد: مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به هماهنگی لازم برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

فعالیت سامانه بارشی در مرکز استان

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

تیمورپور گفت: علیرغم سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می شود.

همچنین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان و اعضای ستاد در زیرکوه برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت خسارت های ناشی از وقوع روان آب و سیل در زیرکوه، ظرفیت و زیرساخت های موجود برای مدیریت شرایط در مواقع ضروری و بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و دیروز شدت گرفت که باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر و مدیریت بحران استانداری اعلام کرد که به دلیل ادامه بارش‌ها، نیروهای امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

بارش ها تا اواخر وقت امروز در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha