۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85456477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه تربت‌حیدریه ۸۷۳ دانشجوی جدید را پذیرش می‌کند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون آموزش و پژوهش دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه در بازدید از مرکز آزمون سراسری این شهرستان گفت: مهرماه امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی، ۸۷۳ دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

علی کوچی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آزمون سراسری در تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه تحصیل می‌کنند که با پذیرش ۸۷۳ دانشجوی جدید، شمار دانشجویان این مرکز علمی - آموزشی در سال تحصیلی پیش‌رو از سه هزار دانشجو فراتر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با احتساب رشته‌های جدید تحصیلی که باعث افزایش پذیرش دانشجو در این دانشگاه شده‌ است، این دانشگاه در مجموع ۳۸ رشته از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی ظرفیت دارد.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی رشته های فعال کنونی هستند.

کوچی تعداد استادان دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه را شامل ۲۱۰ نفر استاد مدعو و ۵۲ نفر استاد ثابت عنوان کرد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش عالی کشور در دانشگاه تربت‌حیدریه در تشریح جزییات آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که از امروز آغاز و تا ظهر فردا در این دانشگاه ادامه خواهد داشت، گفت: در این حوزه چهار هزار و ۶۲۳ نفر داوطلب در پنج گروه آزمایشی علوم‌ ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت دارند که ۲ هزار و ۷۵۱ نفر از آن‌ها را بانوان و ۱۳ نفر نیز داوطلب توان‌یاب هستند.

کوچی اضافه کرد: از این تعداد داوطلب، ۳۴۸ نفر در رشته ریاضی و فنی، هزار و ۷۵۶ نفر در گروه علوم‌انسانی، ۲۴۲ نفر در آزمون هنر، ۱۹۸ نیز در گروه زبان‌های خارجی و ۲ هزار و ۷۹ نفر در گروه علوم‌ تجربی به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: البته امسال یک دفترچه اضافی شامل درس‌های معارف و هوش و استعداد تحصیلی نیز به متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ارایه می‌شود، این دفترچه برای آن افرادی است که زمان ثبت‌نام علاقه به شغل دبیری را اعلام داشته‌اند.

تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای سه دانشگاه دولتی، علوم پزشکی و فرهنگیان و سه دانشگاه غیرانتفاعی نظیر پیام‌نور، دانشگاه آزاد و علمی کاربردی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha