۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 84808661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه تربت‌حیدریه ۳۰۰ دانشجوی جدید جذب می‌کند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: اکنون در این دانشگاه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند که در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ دانشجوی جدید به جمع دانشجویان این دانشگاه اضافه می‌شود.

علی کوچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بانوان ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه را تشکیل می دهند، افزود: دانشجویان این دانشگاه در ۳۰ رشته مشغول تحصیل هستند که شامل ۲۲ رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و هشت رشته کارشناسی‌ ارشد است.

معاون دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: اکنون در این دانشگاه گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی فعال هستند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز و تا ظهر امروز در دانشگاه تربت‌حیدریه ادامه داشت، گفت: در این حوزه پنج هزار و۹۱۴ نفر داوطلب در پنج  گروه آزمایشی علوم‌ ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت کردند که سه هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بانو بودند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش عالی کشور در دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: از این تعداد داوطلب به ترتیب زمان برگزاری ۷۹۴ نفر در آزمون هنر، ۳۴۳ نفر در رشته ریاضی، هزار و ۷۴۲ نفر در گروه  علوم‌انسانی، ۲ هزار و ۲۳۵ نفر در آزمون علوم‌ تجربی و ۸۰۰ نفر نیز در گروه زبان‌های خارجی شرکت کردند.
کوچی گفت: از ویژگی‌های آزمون امسال آن بود که برای نخستین بار کلیه داوطلبان در داخل محوطه دانشگاه در آزمون شرکت کردند و همچون سال‌های قبل دیگر نیازی به استفاده از فضاهای دیگر دانشگاه‌های این خطه نبود.
وی افزود: این بدان خاطر بود که به لطف افراد خیر بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه، امسال تعدادی از داوطلبان در سالن ورزشی زنده‌یاد "بابک مروج تربتی" و سلف غذاخوری جدید این دانشگاه که توسط اعضای این بنیاد ساخته شده، در آزمون شرکت کردند.
کوچی تصریح کرد: کار آموزش و هدایت تحصیلی دانشجویان این دانشگاه توسط ۲۱۰ نفر استاد مدعو و ۴۰ استاد ثابت انجام می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha