بارندگی اخیر ۸۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات برق هرمزگان خسارت زد

بندرعباس - ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از برآورد خسارت بیش از ۸۵۰ میلیارد ریالی تاسیسات برق استان در بارندگی های اخیر خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی این شرکت در بارندگی هفته گذشته در شرایطی کاملا خاص و با توجه به آمادگی و تمهیدات از قبل پیش بینی شده موفق شدند شبکه برق را در شهرها و روستاهای این استان پایدار نگه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کریمی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان، با بیان اینکه گروه های عملیاتی در ۵۶۴ مورد اعزام، خرابی های برق را در نقاط مختلف طی بارندگی های اخیر برطرف کرده اند، افزود: بیشترین خسارت به تاسیسات برقی استان به ترتیب در شهرستان های بندرعباس، جاسک، بشاگرد و جزیره قشم وارد شده است.

کریمی با اشاره به تشکیل کمیته بحران در ساعات اولیه اعلام وضعیت قرمز جوی استان در شرکت توزع برق هرمزگان افزود: بر اساس آخرین اقدامات انجام شده در راستای انجام اصلاحات و رفع خاموشی‌های ناشی از شرایط نامساعد جوی با استقرار ۸۹ اکیپ عملیاتی در سطح استان ، هرس ۳۵۰ اصله درخت درگیر با شبکه در اولویت قرار گرفت و ۱۴۶ مورد سیم پارگی شبکه اصلاح و با رفع عیب و برق دارکردن ۱۴۵ دستگاه ترانسفورماتور در یک تلاش جمعی توسط نیروهای عملیاتی، برق مشترکین در سراسر استان به حالت پایدار بازگشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین از انتقال پایه و ترانسفورماتور به محل های آسیب دیده برای انجام اصلاحات شبکه خبر داد و گفت: این تلاش همچنان تا روزهای پس از سیل ادامه داشت. مدیریت برق همه شهرستان های استان در طول هفته در حالت آماده باش قرار داشتند و تا آخرین ساعت های ناپایداری جوی و شرایط ویژه اقلیمی این تلاش‌ها ادامه داشت.

وی با ارائه آماری از تجهیزات و ملزومات به کار گرفته شده برای برق دار شدن خطوط آسیب دیده و اصلاح شبکه توزیع برق پایدار افزود: تا کنون ۶۲۸ پایه فشار متوسط و ضعیف، ۴۷ دستگاه ترانسفورماتور در ظرفیت‌های مختلف و ۳۶ کیلومتر شبکه در مجموع به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت دید که بخش عمده آنها تا کنون اصلاح و مشترکین برقدار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha