۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبر: 85451036
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهاری به گرمی تابستان در مازندران

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبر: 85451036
بهاری به گرمی تابستان در مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به روند افزایشی دمای هوا تا پایان روز یکشنبه، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان امروز به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی امروز علاوه بر افزایش تدریجی دما، در دامنه ها و ارتفاعات وزش باد گرم و در ساعات بعدازظهر و شب افزلیش ابر و در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد با گرمتر شدن هوا، میانگین دمای هوا در روز یکشنبه در مناطق مرکزی و شرقی به ۲۹ تا ۳۰، مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۶ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز بین ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که با ورود سامانه جدید از شامگاه یکشنبه، علاوه بر افزایش ابر، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و از سمت غرب استان رگبار باران آغاز خواهد شد.

با ورود سامانه جدید، دمای هوا نیز از روز دوشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد و این وضعیت به طور متناوب تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت به گونه ای که طبق جدول پیش بینی روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی، از ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز بکشنبه با چند درجه کاهش در روز جهارشنبه به ۲۳ تا ۲۵ درحه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

میانگین دما در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز یکشنبه با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۱۹ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز یکشنبه با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۱۴ تا ۱۷ درجه سانای گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

بهاری به گرمی تابستان در مازندران

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، کاهش نسبی دما از سمت غرب استان با رگبار باران و وزش باد، روز سه‌شنبه ابری همراه با کاهش دما، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق و در روز چهارشنبه نیز ابری همراه با بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ناپایداری و ابرهمراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۹.۴ و بلده با ۱۷.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha