۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85205714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلام دوباره مازندران به هوای گرم

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85205714
سلام دوباره مازندران به هوای گرم

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که گرمای هوای این استان تا روز پنجشنبه هفته جاری تداوم داشته باشد و این افزایش دما در روز سه‌شنبه محسوس‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که امروز دوشنبه شرایط جوی استان گاهی با افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات نیمه غربی استان با رگبار پراکنده باران همراه باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، فردا سه‌شنبه جو استان پایدار و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود بگونه‌ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، فردا به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، فردا سه شنبه به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات نیمه غربی استان دور از انتظار نخواهد بود اما از جمعه شب تا روز یکشنبه هفته آینده علاوه بر کاهش شدت گرما، شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، در روز پنجشنبه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت که با ورود سامانه جدید این میزان در آخرین روز هفته جمعه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز پنجشنبه، با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۳۰ تا ۳۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر که تا روز پنجشنبه در نوسان خواهد بود، در روز جمعه بین ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

سلام دوباره مازندران به هوای گرم

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در دامنه ها و ارتفاعات نیمه غربی با احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما و از اواخر روز ابری بتدریج با رگبار پراکنده باران و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۰ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، در روز شنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در روز یکشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری، در غرب استان ابری با احتمال بارش پراکنده باران و بتدریج با کاهش ابر پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۵.۴ و رینه لاریجان با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha