۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۷
کد خبر: 85078399
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران گرم‌تر می‌شود

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۷
کد خبر: 85078399
هوای مازندران گرم‌تر می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که دمای هوای این استان تا پایان روز پنجشنبه روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از فردا در دامنه ها و در ارتفاعات احتمال رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست اما از روز سه شنبه تا پایان روز پنجشنبه شاهد افزایش تدریجی دمای هوا خواهیم بود که این افزایش دما در روز چهارشنبه محسوس تر است.
جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که این افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین پنج تا ۱۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا ۱۱ درجه خواهد بود.
هواشناسی پیش بینی کرد که این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس تر از سایر مناطق باشد بگونه ای که دمای هوا در این مناطق از ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ تا ۱۳ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

دمای هوادر مناطق غربی نیز از ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چهار تا پنج درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی و و ارتفاعات نیز همانند شهرهای ساحلی در طی این مدت شاهد افزایش نسبی دمای هوا خواهند بود بگونه ای که دمای هوای این مناطق از ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز یکشنبه با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۴ تا ۲۶، درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای گرم تا روز پنجشنبه پیش بینی کرد که از روز سه شنبه تا پنجشنبه در دامنه ها و در ارتفاعات وزش باد گرم گاهی شدید را شاهد خواهیم بود.
طبق پیش بینی هواشناسی از شامگاه پنجشنبه با تغییر سوی جریانات دوباره شاهد وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابر و رگبارهای پراکنده باران در استان باشیم و در روز جمعه نیز ضمن تداوم رگبارهای پراکنده، شاهد کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود.
هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی فردا، نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی کرد.
آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه صاف تا نیمه ابری بویژه در ارتفاعات همراه با افزایش دما و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما بویژه در ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه در مناطق غربی نیمه ابری بتدریج ابری با رگبار پراکنده باران، در ارتفاعات با بارش باران و وزش باد شدید و در سایر مناطق نیز صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم گرما و وزش باد و از اواخر روز با افرایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش بینی شده است.
روزهای جمعه و شنبه نیز آسمان مازندران نیمه ابری همراه با کاهش محسوس دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.
داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۲۰.۶ و آلاشت با ۱۱.۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش را نشان می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha