۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85450910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری روستایی در قزوین مورد اهتمام شوراها و دهیاران باشد

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: گردشگری روستایی به عنوان گامی مهم در راستای توسعه اقتصادی جوامع محلی و زنان کارآفرین باید بیش از پیش مورد توجه دهیاران و بخشداران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا غریب روز شنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین، اظهار کرد: گردشگری روستایی در استان قزوین آغاز به کار کرده و از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون به همت دهیاران و شوراها در بخش‌های مختلف استان از جمله کوهین، طارم سفلی، رودبار الموت غربی، آوج و آبگرم تورهای گردشگری نیز برگزار شده است.

وی اضافه کرد: گردشگری روستایی راهی آسان و کم هزینه برای علاقه مندان به گردشگری است که شناسایی جاذبه‌های گردشگری روستایی باید از این به بعد بیش از پیش مورد توجه دهیاران و شوراها قرار گیرد.

غریب تصریح کرد: روستاهای بسیاری در استان قزوین وجود دارد که دارای ظرفیت‌های پنهان گردشگری هستند و اگر مورد توجه ساکنان آن روستا قرار بگیرند،‌ بستری مناسب برای جذب گردشگر و حتی توانمندسازی و توسعه اقتصادی را فراهم خواهند ساخت.

این مسوول با بیان اینکه گردشگری روستایی باعث احیای آیین و رسوم گذشته می‌شود، ادامه داد: همه مدیران و متولیان حوزه گردشگری باید تلاش کنند تا جمعیت گردشگری ما به جای انتخاب استان‌های دیگر برای مقصد گردشگری، بازدید از جاذبه‌های روستایی قزوین را در اولویت قرار دهند.

گردشگری روستایی در قزوین مورد اهتمام شوراها و دهیاران باشد

این مسوول در ادامه به برنامه‌های لازم برای توانمندسازی زنان روستایی اشاره کرد و یادآور شد: زنان روستایی به صورت بالقوه توانمند و کارآفرین هستند و فقط کافی است که برخی از زنجیره‌های ارزش اقتصادی مثل بازار فروش، بسته بندی محصولات و نمادسازی بعه آن‌ها آموزش داده شود.

به گفته غریب، ظرفیت برپایی نمایشگاه‌های موقت روستایی، بهترین فرصت برای فروش محصولات روستاییان است، تا جایی که خیلی از جمعیت گردشگران ما برای خرید و مصرف روزانه گیاهان دارویی به روستاها مراجعه می‌کنند که اگر امکان نمایشگاهی آن فراهم شود،‌بازار خوبی را فراهم می‌کند.

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری روستایی در قزوین به صورت کامل به مردم معرفی نشده است، ادامه داد: فعالیت‌های روستایی در قالب صنایع دستی و همچنین تولید محصولات بومی که دسترنج بانوان روستایی است، باید بیش از پیش مورد توجه مردم به ویژه گردشگران قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha