هفته مهم هنر انقلاب اسلامی در کرمان با دست‌فرمان غیررسانه‌ای

کرمان - ایرنا - آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان گویا برگزار شده، اما بدون دعوت عمومی از رسانه‌ها.

به گزارش ایرنا این مراسم در حالی شامگاه چهارشنبه برگزار شده که برای پوشش رسانه‌ای این برنامه مهم در حوزه هنر انقلاب اسلامی، یا هیچ رسانه ای دعوت نشده یا تنها عده محدودی از خبرنگاران به صورت گزینشی دعوت شده بودند؛ یک یا چند رسانه معدود دیشب این خبر را کار کردند که مشخص نیست آنها دعوت شدند یا خودشان کسب اطلاع کردند و بدون دعوت، در مراسم حضور یافته اند.

تفاوت با هرسال

این شیوه برگزاری مراسم مذکور که امسال حضور یک مسئول کشوری را نیز همراه داشته، در حالی بود که هفته هنر انقلاب اسلامی در گذشته، هرسال در آخر فروردین با مدیریت حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان برگزار و برنامه های متعددی نیز برای آن هفته تدارک دیده می‌شد.

امسال اما این هفته در کرمان با سکوت خبری همراه بود و نشست تبیین برنامه های آن نیز به سنت هر سال برگزار نشد و دلیل آن را بیماری رییس حوزه هنری استان اعلام کردند.

مسئولان حوزه هنری کرمان درباره چرایی این تغییر رویکرد تاکنون توضیحی اعلام نکرده اند.

اما آنطور که سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طی صبح امروز(پنجشنبه) اعلام کرد، این برنامه در تالار فرهنگ و هنر برگزار شده است.

مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البته در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفتند که در برگزاری مراسم مشارکت داشته اند اما مسئولیت دعوت رسانه ای با آنان نبوده است.

گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از این مراسم حاکیست که دبیر شورای عالی جوانان کشور در این آیین با اشاره به راز ماندگاری شهید آوینی گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد، این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد. این برق، همواره می‌زند مانند واقعه غزه که گویی خاطرات یک جهان را یادآور شد.
وحید یامین پور افزود: مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی شروع کرد زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیزها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون و غیره مشخص کرد و شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

دبیر شورای عالی جوانان کشور ادامه داد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولانا و غیره سرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند و برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته اما ما با سرآغازها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

وی بیان کرد: یکی از این سرآغازها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی و غیره با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه بسیاری امروز دغدغه جهاد تبیین دارند و می‌خواهند همچون شهید آوینی کار کنند، اظهار داشت: شهید آوینی هم‌اُفق با امام راحل بود، شاید ما امروز هم‌اُفق با رهبر معظم انقلاب نیستیم که نمی‌توانیم با حقیقت مانوس شویم تا آن را روایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند. فقدان شهید آوینی اینجا مشخص می‌شود. نکته ما فقدان انسان‌های هم‌افق با حقیقت جاری است، نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند، البته شهید آوینی شاگردانی دارد که به زبان او سخن گفته و آثار فاخری تولید می‌کنند.

در گزارشی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان روی سایت خود منتشر کرده آورده است: در پایان این آیین از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و «امین شجاعی» به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد. جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه تقدیم شد. این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است که پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha