۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85446233
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت فیزیکی پل میلاد کلاله به ۹۲ درصد رسید+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله گفت: پیشرفت فیزیکی لاین دوم پل ورودی شهر کلاله معروف به (میلاد) به ۹۲ درصد رسید و برای تکمیل آن و پرداخت مطالبات پیمانکار نیازمند تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال است.

محمد ثمری‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور به پیمانکار پرداخت شده و تلاش داریم از محل ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب سفرهای استانی رییس جمهور و منابع سازمان راهداری مابقی هزینه‌ها پرداخت شود.

وی افزود: این پل به‌ طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر شامل سه ستون اصلی و ۲ تکیه گاه جانبی است و با ساخت آن مشکل ترافیکی ورودی شهر کلاله رفع شده و عبور و مرور در این محدوده تسهیل می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله گفت: قول افتتاح این پروژه را تا پایان سال گذشته به مردم داده بودیم اما جریان یافتن سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها و سخت کردن ساخت و ساز در کنار مشکلات اعتباری تحقق این وعده را چند ماه به تاخیر انداخت.

ثمری‌پور بیان کرد:‌ طبق اعلام پیمانکار در صورت پرداخت به موقع اعتبارات این پروژه تا ۴۰ روز آینده آماده تحویل است تا وعده استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت پل میلاد به عنوان مطالبه ۲۲ ساله مردم این شهرستان با نگاه بلند دولت سیزدهم برای ارتقای ایمنی تردد در راه‌های ارتباطی استان گلستان تحقق یابد.

وی افزود: کلاله ۴۱۳ کیلومتر راه شامل ۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۸۸ کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شد و عملیات روکش، زیرسازی و آسفالت ۱۶ کیلومتر از راه‌های شهرستان هم در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، پل میلاد واقع در ورودی شهر کلاله و بر روی رودخانه «دوغ» بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی ۲ شهرستان کلاله و مراوه‌تپه با مرکز استان فقط در سال ۱۳۸۴ جاده (لاین) اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.

ساخت جاده دوم این پل به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه‌تمام ماند و بعد از گذشت ۱۸ سال حجم ترافیک موجود بر روی این پل به شدت افزایش یافت به طوری که در چند سال اخیر حوادث رانندگی در این مسیر منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از اهالی منطقه شد و این وضعیت گلایه مردمی را به دنبال داشت.

دولت سیزدهم در پی ایمن‌سازی مسیر تردد در این راه ارتباطی برای کاهش گلایه مردمی برآمد و در نهایت عملیات ساخت لاین دوم پل ورودی شهر کلاله با پیش‌بینی اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال دهه فجر سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان کلاله با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha