۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85385223
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وعده ۲۲ ساله تردد ایمن در پل میلاد کلاله در آستانه تحقق

گنبدکاووس- ایرنا- وعده استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت پل ورودی شهر کلاله معروف به (میلاد) به عنوان مطالبه ۲۲ ساله مردم این شهرستان با نگاه بلند دولت سیزدهم برای ارتقای ایمنی تردد در راه‌های ارتباطی استان گلستان و تکمیل عملیات ساخت لاین دوم آن تا پایان امسال، تحقق می‌یابد.

به گزارش ایرنا، پل میلاد واقع در ورودی شهر کلاله و بر روی رودخانه «دوغ» بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی ۲ شهرستان کلاله و مراوه‌تپه با مرکز استان فقط در سال ۱۳۸۴ جاده (لاین) اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.

ساخت جاده دوم این پل به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه تمام ماند و بعد از گذشت ۱۸ سال حجم ترافیک موجود بر روی این پل به شدت افزایش یافت به طوری که در چند سال اخیر حوادث رانندگی در این مسیر منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از اهالی منطقه شد و این وضعیت گلایه مردمی را به دنبال داشت.

وعده ۲۲ ساله تردد ایمن در پل میلاد کلاله در آستانه تحقق

دولت سیزدهم در پی ایمن سازی مسیر تردد در این راه ارتباطی برای کاهش گلایه مردمی برآمد و در نهایت عملیات ساخت لاین دوم پل ورودی شهر کلاله با پیش بینی اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال دهه فجر سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و با سرعت در حال انجام است و به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسیده است.

محمد ثمری‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: این پل به‌ طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر شامل سه ستون اصلی و ۲ تکیه گاه جانبی است که از سمت گالیکش به کلاله در حال اجراست و با ساخت آن مشکل ترافیکی ورودی شهر کلاله رفع شده و عبور و مرور در این محدوده تسهیل می‌شود.

وی افزود: پیمانکار با سرعت بالا در حال انجام ۱۵ درصد باقی مانده پروژه از جمله ساخت جاده ورودی ۲ طرف پل میلاد است و تلاش داریم تا پایان سالجاری شاهد افتتاح آن برای ایمن سازی تردد مردم باشیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله بیان کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه به پیمانکار پرداخت شده و تلاش داریم از محل ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب دور نخست سفرهای استانی رییس جمهور و منابع سازمان راهداری کشور مابقی هزینه‌ها پرداخت شود.

ثمری‌پور روشنایی ۲ راهی کلاله به طول ۶ کیلومتر را از دیگر مطالبات قدیمی مردم منطقه دانست و گفت: در دولت سیزدهم تاکنون عملیات تامین روشنایی سه کیلومتر این مسیر با ۶۰ میلیارد ریال با اعتبار اجرا شد و سه کیلومتر دیگر آن به سمت کلاله با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.

وی گفت: کلاله ۴۱۳ کیلومتر راه شامل ۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۸۸ کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شد.

وی افزود: عملیات روکش، زیرسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه‌های شهرستان کلاله هم در حال انجام است.

شهرستان کلاله با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha