۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85281010
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت جاده دوم پل میلاد کلاله به پیشرفت ۴۲ درصدی رسید
لاین دوم پل در حال ساخت میلاد کلاله

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله گفت: با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت جاده دوم پل میلاد به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد خودروها در این شهرستان از سوی راهداری، این پروژه به پیشرفت ۴۲ درصدی رسید.

محمد ثمری‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: آغاز عملیات اجرایی جاده دوم پل ورودی شهر کلاله (میلاد) به عنوان مطالبه قدیمی مردم با اعتبار اولیه ۳۷۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان راهداری و دور نخست سفر رییس جمهوری از دهه فجر سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: این پل به‌ طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر شامل سه ستون اصلی و ۲ تکیه گاه جانبی است که از سمت گالیکش به کلاله در حال اجراست و با ساخت آن مشکل ترافیکی ورودی شهر کلاله رفع شده و عبور و مرور در این محدوده تسهیل می‌شود.

به گفته وی، سازمان راهداری به تعهد ۱۸۰ میلیارد ریالی خود عمل کرده و با پایان عملیات شمع کوبی‌، یکی از سه ستون آن ساخته شد و یک ستون هم در مرحله فونداسیون و یک ستون دیگر در مرحله اجرای میلگرد قرار دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله ادامه داد: با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال مصوب از محل منابع دور نخست سفر رییس جمهور تا یک سال آینده عملیات ساخت جاده دوم پل میلاد تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

پل میلاد واقع در ورودی شهر کلاله و بر روی رودخانه "دوغ" بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی کلاله و مراوه‌تپه با مرکز استان در سال ۱۳۸۴ جاده (لاین) اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.

ساخت جاده دوم این پل به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه تمام ماند و بعد از گذشت ۱۷ سال حجم ترافیک موجود بر روی این پل به شدت افزایش یافت به طوری که در چند سال اخیر حوادث رانندگی در این مسیر منجر به کشته و مجروح شدن تعداد قابل توجهی از اهالی منطقه شد و گلایه اهالی را به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا، کلاله ۴۱۳ کیلومتر راه شامل ۴۰ کیلومتر راه‌ اصلی و بزرگراه و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۸۸ کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha