۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85444025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس درگذشت پروفسور شرقی را تسلیت گفت
مرحوم پروفسور شرقی

شیراز - ایرنا - مسول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس، درگذشت پروفسور هاشم شرقی، از شیمی‌دان‌های برجسته کشوری و موسسین دکتری شیمی دانشگاه شیراز تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمید مقامی، یکشنبه با انشار پیامی درگذشت این استاد برجسته دانشگاه شیراز را به جامعه علمی کشور و خانواده وی تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: مرحوم پروفسور شرقی، عمر پربرکت خود را وقف علم و دانش‌اندوزی کرد و با تلاش‌های بی‌وقفه و خدمات ارزنده‌ علمی خود، منشأ خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه علمی کشور بود.

مقامی افزود: ایشان با تعهد و دلسوزی مثال‌زدنی، شاگردان برجسته‌ای تربیت کردند که هریک در عرصه‌های مختلف علمی، افتخارآفرینان این مرز و بوم بوده‌اند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه این پیام اضافه کرد: فقدان این استاد فرزانه، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه علمی کشور و دانشگاه شیراز است.

به گزارش ایرنا، پروفسور هاشم شرقی پس از سالها تلاش علمی و کسب جایگاه‌های ملی و بین المللی در رشته شیمی به دلیل بیماری و کهولت سن، جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در ۷۵ سالگی درگذشت.

این استاد برجسته، عناوینی چون دانشمند برتر جهان اسلام، شیمی‌دان برجسته‌ کشوری، استاد نمونه‌ کشوری، چهره‌ ماندگار استان فارس و برگزیده جایزه نخبگی علامه طباطبایی و عنوان پژوهشگر و استاد نمونه‌ دانشگاه شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

نام پروفسور هاشم شرقی از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی ( ISI ) قرار گرفت و عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha