۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85443039
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

برخورد با مزاحمان معابر بجنورد کلید خورد؛ سبزی‌فروشی‌های متخلف پلمب شدند

بجنورد-ایرنا- شماری از اصناف و کسبه بجنورد با قرار دادن کالا و اجناس در پیاده‌رو و معابر عمومی، علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، مشکلاتی را برای رفت و آمد شهروندان ایجاد کرده بود که برخورد با این متخلفان با پلمب هفت واحد سبزی فروشی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اقدام برای پلمب این واحدهای صنفی درحالی است که بخش زیادی از معابر و خیابان های مرکز خراسان شمالی به وسیله این مغازه داران اشغال شده و راه را برای رهگذران تنگ کرده است.

سد معبر در خیابان های شهر بجنورد بویژه در اطراف میدان کارگر و شهید سبب گلایه و انتقاد شهروندان شده است.

برخی مغازه داران به علت سد معبر بارها از طرف مسوولان تذکر دریافت کرده اند اما همچنان به این تخلف ادامه می دادند.

برخورد با پدیده سد معبر یکی از مطالبات اساسی شهروندان بوده و مردم از مسوولان درخواست داشته و دارند که به صورت جدی وارد عمل شوند و به این نازیبایی و شلختگی شهر پایان دهند.

بیشترین مشکل سد معبر در هسته مرکزی شهر و نقاط پرتراکم شهر مشاهده می شود که در این باره شورای شهر بجنورد با برخورد با صنوف مزاحم شهری با پلمب چهار سبزی فروشی میدان کارگر و سه سبزی فروشی میدان شهید در بجنورد دست به کار شد.

مسئولان شهری گفتند این سبزی فروشی ها به خاطر مشکلات متعدد از جمله معضل ترافیکی و آلودگی محیطی، پس از صدور ۶ اخطار و بی توجهی کسبه، امروز پلمب شدند.

برخورد با سد معبر
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر بجنورد در این باره گفت: چهار واحد سبزی فروشی در میدان کارگر و سه سبزی فروشی در میدان شهید بجنورد امروز با هماهنگی مسوولان پلمب شد.

مهدی معلم اظهار کرد: سبزی های فروشی های اطراف میدان اصلی بجنورد سبب ایجاد مشکلاتی چون سد معبر، ترافیک، آلودگی بهداشتی و محیطی ، تخریب فضای سبز و غیره شده بودند.

وی افزود: این واحدهای صنفی از عمران شهری به خاطر آسیب به موزاییک ها، از خدمات شهری شهرداری بابت وضعیت نظافت معابر، از سازمان پسماند بابت وضعیت زباله ها و از سازمان فضای سبز شهرداری بابت آسیب به شمشادها دست‌کم ۶ بار تذکر دریافت کرده اند.

معلم خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکلات، کمیسیون ماده ۲۰ شورای شهر بجنورد در زمینه صنوف مزاحم و آلاینده تشکیل شد و پس از تعیین مکان هایی برای عرضه محصولات صنفی و تره بار اقدامات قانونی را برای رفع این معضل شهری آغاز کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این مصوبه به کاهش ترافیک ۲ میدان اصلی شهر کمک می کند و امید می رود این موضوع آغازی برای ساماندهی صنوف میوه و تره و بار باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: واحدهای صنفی در صورت ارائه تعهد کتبی برای متعهد شدن به رعایت ضوابط می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی در شمال شرق کشور ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha