۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85408556
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هکتار کمربند سبز بجنورد درختکاری شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85408556
۵۰ هکتار کمربند سبز بجنورد درختکاری شد

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: درختکاری در ۱۰۰ هکتار از کمربند سبز مرکز خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۰ هکتار از این برنامه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدعلی کشمیری روز سه شنبه در آیین درختکاری مرکز استان اظهار کرد: توسعه فضای سبز و توسعه کمربند سبز در مرکز استان یکی از اولویت های شهرداری است و تلاش داریم با همکاری و هم افزایی نهادهای مختلف این مهم محقق شود.

وی افزود: درخت کاری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله درخت در چهار سال، انجام می شود.

شهردار بجنورد با اشاره به تولید نهال در نهالستان شهرداری بجنورد گفت: نهالستان شهرداری بجنورد ۲۲ هکتار وسعت دارد و سالانه بیش از ۲ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر و انواع درختچه در آن تولید می شود.

کاشت یک میلیارد درخت در کشور نیازمند همراهی همگان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری برای کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور نیازمند هم افزایی و همراهی همگانی است.

حسن ناهیدی اظهار کرد: پویش کاشت یک میلیارد درخت، اقدام ارزنده برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی است و خوشبختانه همکاری خوبی میان دستگاه ها و نهادهای مختلف در استان وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از مشارکت مردم استان در انتخابات قدردانی و تشکر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم در این آیین گفت: سهم این استان از طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت کشور، کاشت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ اصله نهال در چهار سال است که بر این اساس سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت کاشته می شود.

حسن اسدی اظهار کرد: پارسال یک میلیون و ۸۲۰ هزار اصله نهال به وسیله بخش دولتی و خصوصی در استان تولید شد و امسال نیز سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال گونه های مختلف تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۳۳۰ هزار اصله نهال گونه‌های مختلف در عرصه‌های طبیعی استان کاشته شده است.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام مسولان شهرداری بجنورد، اکنون بجنورد یکهزار و ۲۰ هکتار کمربند سبز دارد که بر این اساس به ازای هر شهروند ۴۰ مترمربع کمربند سبز ایجاد شده است و این رقم ۱.۵ برابر میانگین کشوری است.

وسعت فضای سبز بجنورد بدون احتساب کمربند سبز، ۲۷۰ هکتار است و در مجموع مرکز استان یک هزار و ۳۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha