حمله رژیم غاصب به کنسولگری ایران نقض آشکار قوانین بین المللی است

بجنورد- ایرنا- علمای اهل سنت خراسان‌شمالی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای حمله اسراییل به کنسولگری ایران را نقض آشکار قوانین بین المللی دانستند و خواستار برخورد قاطع مجامع بین المللی با این رژیم غاصب شدند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: حمله تروریستی اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نقض حاکمیت این کشور و در تضاد آشکار با قوانین بین المللی و موازین دیپلماتیک است که مجامع بین المللی و شورای امنیت باید پاسخگوی این حمله ناجوانمردانه باشند.

در این بیانیه افزوده است: نتانیاهو و بایدن به خوبی متوجه شده اند که اهداف شیطانی آنها در سوریه و دیگر کشورهای منطقه با شکست روبرو شده به گونه ای که با وجود محاصره مردم مظلوم فلسطین در ارسال کمک های دارویی و غذا، برادران ما در غزه با توکل به خداوند و کمک های جبهه مقاومت در مقابل این ظالمان جهانی به خوبی ایستاده اند.

در این بیانیه آمده است: اسراییل و آمریکا بدانند که با شهادت رساندن برادران ما در سوریه، همچنان مصمم تر در گرفتن انتقام از آنها خواهیم بود و همه ما دفاع از کشور و دیگر مظلومان جهانی به ویژه مردم فلسطین را وظیفه اصلی و شرعی خود می دانیم.

روحانیون اهل سنت خراسان شمالی تصریح کردند: ضمن تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و خانواده محترم شهدای ساختمان کنسولگری و آرزوی شفای عاجل از درگاه احدیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، درخواست گرفتن انتقام خون پاک این عزیزان از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقاضا داریم.

این بیانیه افزوده است: همچنین در آستانه روز جهانی قدس ضمن دعوت ملت ایران به راهپیمایی، تمامی ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان را به وحدت برای مقابله با این غده سرطانی و برهم زننده ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی فرا می خوانیم.

افزون بر ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

رسانه‌های دولتی سوریه عصر روز (دوشنبه) از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.

در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha