۳۰۰ هزار زائر از برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هزار زائر از ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون در قالب طرح «آرامش بهار» از برنامه‌های بقاع متبرکه استان بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام علی پرهیزگار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن؛ طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۴۰ بقعه متبرکه استان اجرا شد و تا ۲۳ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خیمه معرفت با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت، فرزندآوری، کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای دایر شد.

اسکان یکهزار و ۲۰۰ زائر

حجت الاسلام پرهیزگار گفت: یکهزار و ۲۰۰ زائر و مسافر از ابتدای این طرح تاکنون در بقاع متبرکه خراسان شمالی اسکان یافتند.

به گفته وی؛ بقاع متبرکه استان در سه سطح؛ یک، ۲ و سه میزبان مهمانان و زائران هستند.

حجت الاسلام پرهیزگار با اشاره به اعزام مبلغان دینی به نقاط مختلف استان ادامه داد: مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در حال فعالیت تبلیغی به منظور تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: غرفه های بازی های فکری کودکان و نوجوانان و غرفه های بازارچه محصولات صنایع دستی و سوغات در امامزادگان شاخص استان از سوی مسافران و زائران با استقبال خوبی همراه بود.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی

حجت الاسلام پرهیزگار با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم، گفت: این طرح در قالب ضیافت همدلی در آستانه ماه مبارک رمضان اجرا می شود که تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: این بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، گوشت، حبوبات و سایر اقلام اساسی است که با کمک خیران و نوعدوستان تهیه شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هر ساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha