۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85425015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۸۰ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان‌شمالی دیدن کردند

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۸۰ هزار زائر از ابتدای طرح «آرامش بهار» (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲) تاکنون از امامزادگان و بقاع متبرکه استان دیدن کردند.

حجت الاسلام علی پرهیزگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی همزمان با تعطیلات نوروزی در ۴۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی آغاز شد و زائران می توانند از این فضاها استفاده کنند.

وی افزود: این طرح تا ۲۳ فروردین‌ماه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

اسکان ۷۰۰ زائر در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۷۰۰ هزار زائر در جوار بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

وی افزود: بقاع متبرکه خراسان شمالی در سه سطح؛ یک، ۲ و سه میزبان مهمانان و زائران هستند.

حجت الاسلام پرهیزگار با بیان اینکه در پنج امام زاده استان نیز زائر سرا وجود دارد، گفت: امامزاده های شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان؛ امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان، احمدبن موسی (ع) کوران اسفراین و امامزاده سید احمد محمود (ع) در چمن بید هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵ مبلغ بومی و غیربومی نیز در بقاع متبرکه خراسان شمالی حضور یافته اند، افزود: علاوه بر برنامه های فرهنگی برای ماه مبارک رمضان تمامی تمهیدات لازم برای زمان بحران نیز اندیشیده شده است و آمادگی کامل برای اسکان زائران و مسافران در بقاع های متبرکه و زائر سراها وجود دارد.

به گزارش ایرنا؛ استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha