۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85429219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف تخلف‌های زیست محیطی در کردستان ۲۱ درصد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تعداد تخلف های کشف شده زیست محیطی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

زانیار نازدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز را از جمله وظایف یگان حفاظت محیط زیست خواند و اظهار کرد: سال گذشته هزار و سه مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان توسط این یگان کشف شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۳۹ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: کشف شکار غیرمجاز پرندگان در سال ۱۴۰۱، ۴۵ مورد و در سال گذشته به ۷۳ مورد و به عبارتی بیش از ۶۲ درصد رشد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه ۳۰ مورد شکار غیرمجاز پستانداران در استان سال ۱۴۰۲، کشف شد، افزود: این تعداد در سال ماقبل آن ۱۶ مورد بود و معادل ۸۷ درصد کاهش پیدا کرد.

نازدار یادآور شد: آمار کشف زنده‌گیری پرندگان و پستانداران در استان طی سال گذشته به ترتیب ۸۵ و ۲ مورد بود که این تعداد در سال ماقبل آن ۹۲ و ۲۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با صید و زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان در استان طی سال گذشته موردی کشف نشد، گفت: در مجموع ۲۹۲ متخلف محیط زیست در استان دستگیر و ۲۵۳ مورد تخلف هم کشف و ضبط شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha