مرکز فرماندهی عملیات اورژانس اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

اصفهان - ایرنا- مرکز فرماندهی عملیات اورژانسِ پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز هشت فروردین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بهرام عین‌اللهی چهارشنبه در سفر یک روزه خود به اصفهان، اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (دیسپچ) را افتتاح کرد.

دیسپچ خط مقدم ارائه خدمات فوریت های پزشکی است که خطوط ۱۱۵، بیست و شش شهرستان تابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این مرکز وصل می‌شود.

راه اندازی همزمان اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس دانشگاه(دیسپچ)، مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان (E. O. C) و مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه (MCMC) یا همان ستاد هدایت برای اولین بار در کشور به شکل یک مجموعه واحد انجام گرفته است.

عملیات ساخت ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان در سال ۹۱ آغاز شده و در هفته گذشته به بهره برداری نهایی رسید.

۱۶۳ پایگاه اورژانس تحت پوشش مدیریت این مرکز قرار دارد.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش‌های معاونت فنی و عملیات، پدافند غیرعامل، مرکز پایش مراقبت‌ های درمانی (MCMC) و مرکز فرماندهی عملیات (EOC) ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان حضور یافت و با مدیریت و کادر فوریت‌های پزشکی این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر بهداشت در خاتمه سفر یک روزه خود به اصفهان با حضور در اورژانس ۴۰ تختخوابی مرکز آموزشی درمانی امین اصفهان از این بخش بازدید کرد.

وی همچنین از اورژانس اطفال و اورژانس‌های یک، ۲ و سه بیمارستان امین اصفهان بازدید کرد.

بیمارستان امین اصفهان با دارا بودن ۴۰۰ تخت یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمانی استان اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha