سرعت زیاد، مهمترین عامل افزایش حوادث رانندگی منجر به فوت در اصفهان است

اصفهان-ایرنا-دبیر شورای ترافیک استان اصفهان گفت: بی توجهی رانندگان به حفظ سرعت مطمئنه، مهمترین علت افزایش تصادفات منجر به فوت در این استان است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمد یوسف‌زاده روز شنبه افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده آمار تصادفات رانندگی استان در ایام نوروز ۱۴۰۳ نگران کننده است که این موضوع امروز شنبه یازدهم فروردین دوباره در دستور کار کمیته رصد تصادفات استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بررسی حوادث ترافیکی استان در پنج سال اخیر، محورهای پرتردد و حادثه‌خیز به تفکیک شهرستان‌ها به نهادهای مرتبط ابلاغ شده است و مقرر شد بطور شبانه روزی و بر مبنای شیفت بندی از همه ظرفیت‌ها برای کاهش این تصادف ها استفاده شود.

دبیر شورای ترافیک استان اصفهان ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده مهمترین عامل مستقیم افزایش فوتی ها در حوادث رانندگی استان افزایش سرعت مطمئنه است از این رو تأکید می‌شود رانندگان حتی در مسیرهای کم تردد نیز با سرعت ایمن و مجاز رانندگی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار بالای واژگونی خودروها به دلیل بی‌توجهی به جلو و سرعت بالا، عدم استفاده از تلفن همراه ضروری است.

دبیر شورای ترافیک استان اصفهان هشدار داد: سرنشینان خودروها نیز در طول سفر نباید زمینه افزایش سرعت راننده را ایجاد کنند.

یوسف‌زاده گفت: در ۳۰ کیلومتری محورهای ورودی شهرها اجرای قانون با تدابیر مناسب از جمله استقرار منظم ماشین‌های گشت چراغ دار و نصب بنر انجام می شود.

دبیر شورای ترافیک استان اصفهان عنوان کرد: در بررسی حوادث رانندگی بی توجهی به رعایت زمان مشخص شده از اخذ گواهینامه پایه سه جهت رانندگی در جاده‌های برون شهری مشهود است که این مساله باید بطور جدی از سوی خانواده ها و سرنشینان خودرو رعایت شود.

یوسف زاده تاکید کرد: چگونگی اقدام در استان و شهرستان‌ها برای کاهش تصادفات از سوی استانداری اصفهان رصد و پس از پایان طرح‌ نوروزی ضمن اطلاع رسانی عمومی در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات با حضور استاندار اصفهان و مدیران قضایی و نظارتی بررسی و ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان، این استان نوروز امسال از نظر میزان وقوع تصادفات فوتی و تعداد جان باختگان در صحنه تصادف به ترتیب با افزایش ۳۸ و ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه است.

از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، وقوع ۲۹ فقره تصادف به فوت ۳۶ نفر منجر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha