۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85428211
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

صنوف فاقد کد یکتا در دریافت خدمات دچار مشکل می شوند

۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85428211
صنوف فاقد کد یکتا در دریافت خدمات دچار مشکل می شوند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا گفت: صنوفی که کد یکتا نداشته باشند در آینده با مشکل مواجه می شوند.

محسن آهنی روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا اظهارکرد:‌ بیش از ۶۰۰ پروانه کسب کاغذی تا هفتم فروردین ماه در شهرستان آستارا حذف و بجای آن کد یکتا یا مجوز کسب و کار الکترونیکی صادر شده است.

وی تاکید کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی qr.mojavez.ir ثبت نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می شوند.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا اضافه کرد: متقاضیان می توانند ️با ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها به نشانی (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند متقاضیان می توانند راسا" اقدام و یا با حضور در دفاتر اتاق اصناف با در دست داشتن کارت ملی جدید و پروانه کسب به صورت رایگان پروانه کسب کاغذی خود را به مجوز الکترونیکی تبدیل نمایند.

آهنی بیان کرد: با اعلام دولت از ابتدای اردیبهشت ماه امسال همه صاحبان کسب و کار باید مجوز الکترونیکی داشته باشند وگرنه در دیافت خدمات دچار مشکل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شناسه یکتا حافظه مالیاتی (یا به اختصار شناسه یکتا) یک کد منحصربه‌فرد است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تخصیص می‌یابد و به منظور شناسایی دقیق، کد یکتا آن‌ها در سامانه مالیاتی کشور استفاده می‌شود.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا تصریح کرد: این شناسه برای هر شخص یا شرکت به‌صورت یکتا تعریف می‌شود و به‌عنوان یک نشانی مالیاتی الکترونیکی برای ثبت اطلاعات مالیاتی و انجام امور مربوط به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آهنی تاکید کرد: شناسه یکتا حافظه مالیاتی به یک کد ۶ رقمی و منحصربه‌فرد گفته می‌شود که به هر حافظه مالیاتی تخصیص می‌یابد؛ این شناسه به‌ عنوان یک شماره مشخص‌کننده در سیستم مالیاتی کشور استفاده می‌شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha