کارنامه درخشان دولت در دیار مینودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

قزوین - ایرنا - دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ دستاوردها و اقدامات بزرگی را در راستای پیشرفت و توسعه استان قزوین برداشته که ردپای آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی،‌ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل رویت است.

به گزارش ایرنا، استان قزوین از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون به دور از شعار زدگی و با رویکرد مردمی پای به عرصه خدمت رسانی گذاشته و با اجتناب از تصویب طرح‌های بلند مدت همواره در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام برآمده است.

خوشبختانه با رویکرد منطقی و مدبرانه مدیریت ارشد استان قزوین، مدیرانی بر کرسی ریاست ادارات و سازمان‌ها تکیه زدند که تقریبا همگی جوان، کارآمد، مجرب و در حوزه‌های مختلف نخبه و صاحب ایده هستند.

استان قزوین در سالی که گذشت، با رشد درونزا و تبلور جهانی همراه بود، تا جایی که به عقیده کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی، قزوین در عرصه توسعه کلان توانست گام‌های بزرگی بردارد که نمونه بارز آن را باید در دستاوردهای حوزه گردشگری جستجو کرد.

به طور کلی استان قزوین به لحاظ قرارگیری در مسیر گذار به سمت توسعه، به طور معمول عمده برنامه‌های خودش را برروی تقویت زیرساخت‌ها قرار داده و حتی در بیشتر طرح‌ها به عنوان پایلوت کشور ظاهر شده است.

طی سال‌هایی که گذشت، قزوین در حوزه مدیریت و هوشمندسازی یارانه‌ها که یک جراحی بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود، دستگیر کشور بود و بیشتر طرح‌ها از همین خطه سرسبز دشت قزوین آغاز شد.

در سفر رییس جمهور به استان قزوین و مصوبات این سفر پر خیر و برکت، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مصوبات سفر به قزوین تعیین و در نظر گرفته شد که از منابع ملی و استانی شامل سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین منابع تعهد شده دستگاه های اجرایی تامین شود.

در همین رابطه مقرر شد ۶۷ هزار میلیارد ریال از اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین باید از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص پیدا کند و ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز سهم دستگاه های مختلف اجرایی باشد.

در جریان سفر رییس جمهور به قزوین ۱۹۷ مصوبه به تصویب رسید که برای اجرای مصوبات این سفر و تخصیص اعتبارات لازم سه سال و برخی از آنها نیز از یک تا ۲ یک سال زمان تعیین شده است؛ هم اکنون ۱.۹ همت از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری به استان قزوین تخصیص داده شده است.

اگر بخواهیم تمام کارها و اقدامات دولت در استان قزوین را نام ببریم به طور قطع لیست بلندبالایی را می طلبد، بنابراین در این گزارش قصد داریم با مطرح ساختن برخی کارهای عظیم و مهم در حوزه های مختلف به اهم عملکرد دولت بپردازیم:

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

نگاهی گذرا به اهم عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری استان قزوین

افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور به خصوص استان قزوین با تجهیز و گسترش برخی از امکانات رابطه مستقیمی دارد، تا جایی که گسترش امکانات رفاهی و زیربنایی و همچنین بهبود بهداشت و خطوط ارتباطی از جمله فعالیت‌هایی است که به افزایش رشد توسعه گردشگری کمک خواهد کرد.

از آنجایی که سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یک نوع سرمایه گذاری تخصصی به شمار می‌رود، بنابراین فعال کردن این حوزه می‌تواند به عنوان فرآیندی مهم سایر بخش‌های اقتصادی استان را هم فعال کند.

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

پیگیری آزادسازی دولتخانه صفوی و احیای این بنا به دستور رییس جمهور

خوشبختانه استان قزوین در دولت سیزدهم با حضور وزیر میراث فرهنگی همراه بود که برای توسعه برخی از نقاط گردشگری استان قزوین، هدف گذاری شد؛ در بخش مرمت بناهای تاریخی قزوین از محل سفر رییس جمهور یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شد که بخشی از این منابع برای مرمت و ساماندهی دولتخانه صفوی به عنوان بزرگترین مجموعه تاریخی استان هزینه خواهد شد؛ در بخش آزادسازی اراضی باقی مانده نیز زمین معوض برای تخلیه دبیرستان پاسداران و سالن های مجموعه تختی در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان قرار گرفته که بناهای جدید در دست احداث هستند و با بهره برداری از آنها بناهای قدیمی تخریب می شوند.

بهسازی خانه‌های تاریخی قزوین

خانه های قدیمی قزوین نسبت به سایر بناهای تاریخی این شهر کمتر مورد معرفی قرار گرفته اند، در حالی که بازدید و حضور در این خانه ها به تنهایی می تواند یک روز از اوقات گردشگران را پر کند؛ براساس آخرین آمار ۶۵ خانه تاریخی در قزوین مربوط به دوره های مختلف تاریخی وجود دارد که بیشترین آنها مربوط به دوره قاجاریه هستند.

ثبت ملی روستای اندج در الموت

روستای اندج واقع در بخش رودبار الموت شرقی قزوین با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی و استاندار قزوین به عنوان روستای ملی صنایع دستی در هنر گلیم بافی انتخاب و معرفی شد.

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

ثبت جهانی کاروانسرای سعد السلطنه

ثبت جهانی کاروانسرای سعدالسلطنه در یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) به عنوان نخستین اثر جهانی در استان قزوین دستاوردهای بزرگی در حوزه گردشگری دارد؛ با ثبت جهانی سعدالسلطنه، شکوه فرهنگ و عظمت تاریخی استان قزوین برای جهانیان بیش از پیش نمایان تر شده است.

ثبت باغستان سنتی قزوین در جیاس (نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی)

در جریان نشست گروه مشاوران علمی جیاس فائو (سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد)، باغستان سنتی قزوین به عنوان نظام میراث جهانی توسط این نهاد بین‌المللی معرفی و ثبت جهانی شد؛ جمهوری اسلامی ایران هم اکنون چهارمین کشور دنیا در تعداد ثبت جیاس است، از این پس باغستان سنتی قزوین به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور شناخته خواهد شد.

آغاز به کار پایگاه ملی محوطه‌های باستانی دشت قزوین

یک هزار و ۴۸۴ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، یک هزار و ۴۷ مورد آن مربوط به محوطه های تاریخی یا پیش از تاریخ است؛ با این نکته که محوطه های تاریخی نقش مهمی در پیشبرد مطالعات باستان شناسی و شناخت ما از گذشتگان دارند و با ثبت ملی آنها زمینه صیانت و حفاظت بهتر از آنها ایجاد می شود، در همین راستا، تلاش می شود با جذب اعتبارات ملی و استانی در برخی از محوطه های مهم تاریخی و پیش از تاریخ استان قزوین از جمله تپه های باستانی سگزآباد و پیرامون قلعه حسن صباح سایت موزه باستان شناسی ایجاد شود.

نگاهی گذرا به اهم عملکرد و اقدامات حوزه علم و فناوری و اقتصادی استان قزوین

استان قزوین به لطف راهبردهای اقتصادی در حوزه‌های مهمی مثل امنیت در سرمایه گذاری، ثبت اشتغال، مولدسازی دارایی‌ها، بازآفرینی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از استان‌های رتبه دار کشور محسوب می‌شود.

در سالی که گذشت، استان قزوین رتبه نخست کشور را در ثبت تعهد اشتغال به دست آورد و بیش از ۱۲۰ از درصد تعهدات خود را نیز محقق ساخت.

با این حال شاید بهتر باشد که گریزی کوتاه به عملکردهای استان قزوین در حوزه اقتصادی داشته باشیم:

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

برگزاری نشست سفرای قزوینی الاصل ایران حاضر در کشورهای مختلف

به گزارش ایرنا، در این نشست صانعی سفیر ایران در بلاروس، صمیمی فرد کاردار ایران در فرانسه، علیخانی سرکنسول ایران در بمبئی هند، عسگری سفیر ایران در سنگال، فرازنده سفیر ایران در آلمان، درویشوند سرکنسول ایران در کویته پاکستان، معصومی فر سفیر ایران در سوئد، نجفی سفیر ایران در ایرلند، قافله باشی سفیر ایران در جمهوری چک و علمائی فر معاون سفیر ایران در چین از جمله افراد قزوینی الاصلی بودند که مقرر شد با ایجاد تشکل سفرای قزوینی از این پس نشست های تخصصی را برای استفاده از ظرفیت های استان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و جذب سرمایه داشته باشند.

این نشست خرداد ماه ۱۴۰۲ با دعوت استاندار قزوین و با هماهنگی مشترک دفتر وزارت خارجه در استان و اتاق بازرگانی قزوین و با حضور معاونان استاندار، مدیران کل اقتصادی و مدیران اتاق بازرگانی استان قزوین در تهران برگزار شد.

قزوین رتبه پنجم جذب سرمایه گذار/رتبه هشتم شرکت‌های دانش بنیان

قزوین در ۹ ماهه سال گذشته توانست هفت درصد سرمایه گذاری خارجی مربوط به این استان را انجام دهد و رتبه پنجم کشور را نیز کسب کرد، در حوزه دانش بنیان ها هم این استان با ۱۹۲ شرکت توانست رشد ۷۵ درصد را به خود اختصاص دهد.

ارتقاء سطح علمی پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه به ۲

زیرساخت زیست بوم فناوری این استان تا ۲ سال پیش تنها در قزوین متمرکز بود، اما اکنون چهار مرکز رشد در چهار شهرستان آبیک، البرز، تاکستان و بویین زهرا این استان در حال افتتاح است؛ پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه به ۲ ارتقا پیدا کرده است و برنامه ریزی شده تا در آینده بسیار نزدیک جزو پنج پارک علم فناوری سطح یک کشور قرار گیرد.

ایجاد برج فناوری با کمک بخش خصوصی در دستور کار است

ضرورت احداث یک برج نوآوری در استان قزوین از عمده موضوعاتی بود که دی ماه سال گذشته مطرح شد، بر همین اساس معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین تاکید کرد شرکت هایی که مالیات می‌دهند می‌توانند بر اساس قوانین جدید در حوزه شرکت‌های دانش بنیان اعتباراتی را در ساخت و تجهیز این برج نوآوری هزینه کنند؛ به گفته این مسوول، برای زمین برج نوآوری در استان قزوین مشکلی نداریم و هم اکنون ۴۰ هکتار از اراضی پارک علم و فناوری بدون استفاده باقی مانده و حتی زمین شمال شهرستان آبیک نیز بدون استفاده است که می‌توان از ظرفیت آن استفاده کرد.

اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی قزوین

در طول مدت فعالیت دولت سیزدهم ۱۳۲واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند که با این کار ۱۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند و سال گذشته نیز ۴۰ واحد صنعتی راکد احیا شده است.

همچنین دریافت سند تک برگی برای شهرک های صنعتی از دیگر اقدامات ارزشمند این مجموعه است که در این راستا برای ۱۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرک های صنعتی سند تک برگی و برای ۵۶۰ هکتار سند شش دانگ دریافت شده است.

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

رویدادهای نو و تقویت زیرساخت‌های علمی، درمانی و عمرانی

عملیات گازرسانی به ۹۱ روستای قزوین

در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به قزوین، برنامه گازرسانی به ۱۳۳ روستا در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفت اما تاکنون این تعداد به ۱۴۷ روستا (یعنی بیش از مصوبات سفر)، در برنامه این شرکت قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۵۶ روستا گازدار شده اند.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، بهره مندی ۹۱ روستای استان از نعمت گاز در دستور کار این شرکت قرار داده شده است.

همچنین لازم به ذکر است که هم اکنون ۹۲.۶ درصد از خانوارهای روستایی استان به طور کلی از نعمت گاز بهره‌مند هستند که با پایان طرح گازرسانی در دست اجرا تا پایان سال ۱۴۰۳، این رقم به ۹۶.۹ درصد افزایش می‌یابد.

افتتاح سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی celv۸ در قزوین

سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی ۱۸ آبان ۱۴۰۲ با حضور "محمد اسلامی"، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مسوولان در شهر قزوین رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

این مرکز در صنایع هدف از جمله سیم و کابل، لاستیک و تایرسازی، تولید نوارهای‌های پلیمری و محصولات قابل انقباض حرارتی کاربرد دارد.

افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی و گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی

در مراسمی با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مدیران کل استان، ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین افتتاح شد؛ در بهمن ماه سال گذشته نیز، گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد شهرستان بویین زهرا در مساحتی به متراژ ۱۰ هکتار افتتاح شد؛ با این نکته که استان قزوین در تولید و صادرات فراورده‌های نفتی و پتروشیمی پیشتاز است.

تجهیز بیمارستان ولایت و بی نیاز کردن بیماران قزوینی برای مراجعه به بیمارستان‌های کشور

خرداد سال گذشته بود که ۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی شامل سیمولیشن (رادیوتراپی بیماران سرطانی) و آنژیوگرافی (قلب و عروق) با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران کشور در قزوین به بیمارستان ولایت تجهیز شد.؛ با این اقدام، هم اکنون ۵۰ تا ۶۰ بیمار سرطانی در استان قزوین که پیش از این برای درمان به استان های همجوار از جمله زنجان و تهران مراجعه می‌کردند، اکنون در صف انتظار این دستگاه‌های تخصصی قرار گرفته و از آن خدمت می‌گیرند.

افتتاح مجهزترین بیمارستان دامپزشکی برای نخستین بار در قزوین

بیمارستان آریان، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی استان قزوین محسوب می‌شود، بهمن ماه سال گذشته با به کارگیری ۳۰ متخصص حوزه دامپزشکی فعالیت خود را در حوزه جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، کالبدگشایی،چشم پزشکی، دندانپزشکی، نوار قلب، دستگاه مانیتور علایم حیاتی، معاینات، آزمایشگاه سرولوژی شیمی، موادغذایی، شیر، آب و خوراک آغاز کرد؛ این بیمارستان واقع در شهرک ناصرآباد از توابع شهرستان آبیک در مساحتی به متراژ ۸۱۲ متر مربع و با اعتباری معادل ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب بخش خصوصی احداث و تکمیل شده است.

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

قزوین در حوزه برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر بین ۱۱ شهر میزبان کشور قرار گرفت

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان قزوین ابتدا نه گیت ورود و خروج داشت، نه جایگاهی برای خبرنگاران و میهمانان، وضعیت رختکن ها، چمن زمین و صندلی های این ورزشگاه هم به هیچ عنوان مناسب نبود، روزی که شمس آذر قزوین توانست به لیگ برتر صعود کند، مهمترین سوال این بود که آیا این شهر می تواند میزبان مسابقات لیگ برتر باشد؟ زمان اندک بود و استانداردهای خاص ورزشگاه ها برای میزبانی مسابقات در لیگ برتر آن قدر گسترده بود که به نظر می رسید تیم شمس آذر باید قید میزبانی در قزوین را بزند و مسابقاتش را در شهر دیگری برگزار کند.

اما تصمیم مدیران استان بر این بود که قزوین میزبان این مسابقات باشد، اتفاقی که فقط در ۱٠ شهر کشور رخ می دهد و مسابقاتی که با حضور ده ها هزار تماشاگر برگزار می شود.

نصب پنج هزار صندلی جدید تماشاگران، تجهیز کامل رختکن ها و بازسازی کمدها، اتصال بیش از ۶۴ تن آهن و لوله جدید و بیش از ۲٠٠ مترمکعب بتن ریزی، ایجاد جایگاه خبرنگاران و مهمانان ویژه VIP، جایگاه گزارشگران و ناظر ان بازی، خرید و نصب گیت های چک بلیط و ورودی هواداران، تکمیل ورودی های استادیوم، چمن مصنوعی و پیست تارتان و برگزاری جلسات متعدد شورای تامین، اخذ مجوزها و ده ها جلسه هماهنگی فقط در یک بازه زمان ۲ ماهه توانست ورزشگاه سردار آزادگان را احیا کرده و پای تیم های لیگ برتر کشور را به استان باز کند.

کیفیت میزبانی ها تا حدی بالا بود که حتی این ورزشگاه میزبان مسابقات دیگر تیم های لیگ برتر هم شد، به طور یقین موفقیت های تیم فوتبال شمس آذر قزوین و رغبت و انگیزه ایجاد شده در کل جامعه باعث می شود حتی در رشته های دیگر ورزشی هم ما شاهد حضور جوانان و نوجوانان علاقه مند باشیم.

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

افزایش ۵۲ درصدی طرح‌های عمرانی در روستاهای استان قزوین

یکی از مهمترین سیاست های دولت سیزدهم کمک به عمران و آبادانی روستاها و ارتقای شاخص های زندگی در جوامع روستایی است، در سالی که گذشت تعداد طرح های انجام شده دولت سیزدهم در روستاهای استان قزوین ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده و در همین مدت مبلغ تخصیص یافته برای طرح های عمرانی در روستاها هم بیش از پنج برابر شد.

تنها در سال ۱۴٠۲ بیش از یک میلیون و ۳٠٠ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در معابر روستایی انجام شد که خدمت بزرگی به تسهیل در رفت و آمد روستاییان محسوب می‌شود؛ همچنین در ۱۱ ماهه گذشته از سال ۱۴٠۲ بیش از ۱۴۲ هزار متر در معابر روستایی جدول گذاری صورت گرفت.

به منظور زیباسازی و تسهیل در عبور و مرور، ۱۳۹ هزار مترمربع از معابر روستایی در سال ۱۴٠۲ سنگفرش شد و در راستای ایجاد نشاط در روستاها نیز بیش از هفت هزار متر مربع بوستان و زمین بازی چمن مصنوعی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

۱۷ دستگاه خودرو سنگین تحویل دهیاری‌های قزوین شد

در آغاز به کار دولت سیزدهم روستاییان خواهان تحویل ماشین آلات از وزارت کشور بودند که این کار به طور عملی ممکن نبود، اما با کمک روش های جدید تامین مالی در مدیریت ارشد استان، با تامین ۹۰ درصد از محل اعتبارات تسهیلات بانکی این ماشین آلات خریداری و تحویل دهیاری‌ها شده است؛ این ماشین آلات با اعتباری معادل ۵۵۰ میلیارد ریال خریداری شده که از این میان ۴۸۰ میلیارد ریال آن تسهیلات پست بانک و ۵۵ میلیارد ریال دیگر نیز مربوط به منابع خود دهیاری‌ها بود.

مجموعه تئاتر شهر قزوین افتتاح شد

این مجموعه بعد از پنج سال انتظار سرانجام در دولت سیزدهم به مرحله بهره برداری رسید، مجموعه‌ای از فضای فرهنگی در وسعت ۲ هزار و ۳۰۰ متر را شامل می‌شود که اسفندماه سال ۱۴۰۲ افتتاح شد؛ افتتاح نخستین مرکز تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوثر قزوین نیز از دیگر اقدامات استان قزوین در سال گذشته بود.

گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه آبی استان قزوین

در دولت های گذشته یا این طرح ها وجود نداشته یا همه آنها در هر سال زیر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با همت دولت سیزدهم سرعت انجام طرح ها بیشتر شد به گونه ای که آب آشامیدنی سالم به شهرستان آبیک رسید و در حال حاضر سدهای نهب و بالاخانلو آبگیری شده اند.

برای ایجاد شبکه پایین دست سد بالاخانلو و همچنین انتقال آب شرب از این سد تا قبل از دولت سیزدهم کاری انجام نشده بود ولی در حال حاضر تجهیز کارگاه انجام شده و کار در مرحله اجرا قرار دارد.

سد بورمانک که به مدت ۱۵ سال تنها به عنوان یک ایده مطرح می شد اما در دولت سیزدهم با تخصیص بودجه وارد فاز مطالعاتی شده است.

کارنامه درخشان دولت در دیار منیودری/گذری کوتاه بر یک سال خدمت دولت سیزدهم

جذب یک هزار و ۱۳۳ معلم جدید در قزوین

با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تعداد یک هزار و ۱۳۳ معلم جدید که از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و استخدام شدگان از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند از مهرماه سال ۱۴۰۲ شروع به کار کردند؛ در دولت سیزدهم تاکنون، یک هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه جذب معلم به استان قزوین اختصاص یافته است.

عملیات ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن

عملیات ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان قزوین زیر نظر مستقیم دولت در دستور کار قرار دارد و برای ساخت ۴۴ هزار واحد مسکونی نیز برنامه ریزی شده است؛ البته سهم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ۶۹ هزار واحد مسکونی است و برنامه نهضت ملی مسکن در کشور، ساخت چهار میلیون مسکن در مدت زمان چهار ساله و با برش استانی صورت می‌گیرد؛ تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل شده و تا پایان خرداد ماه امسال نیز ۱۸۲ واحد مسکن از پروژه نهضت ملی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha