۴ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85210233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم و انقلاب گازرسانی در روستاهای قزوین

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبر: 85210233
دولت سیزدهم و انقلاب گازرسانی در روستاهای قزوین

قزوین - ایرنا - برنامه گازرسانی به ۱۶۵ روستاهای قزوین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به یک انقلاب گازرسانی در طول تاریخ این استان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، روند شتابان توسعه، رشد اقتصادی و صنعتی در هر کشوری تا حدود بسیار زیادی به سطح مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز بستگی دارد، بنابراین گاز به تعبیر بیشتر کارشناسان توسعه یکی از عوامل اصلی و تعیین کننده در پیشبرد اهداف سیاست‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود.

استان قزوین با توجه به موقعیت مناسب خود و دارا بودن ظرفیت های بسیار مناسب در حوزه های کشاورزی و صنعتی کشور، یک استان در حال توسعه شناخته شده و برای استمرار این مسیر به زیرساخت های مختلفی از جمله در حوزه انرژی ها،‌ به گاز نیاز دارد.

شرکت گاز استان قزوین فعالیت مستقل خود را از سال ۷۹ آغاز کرد و به موازات توسعه کمی توانست فعالیت‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف خدماتی به سرانجام برساند، یکی از مهمترین خدمات این شرکت، عملیات گازرسانی به روستاها و مناطق محروم بوده که علاوه بر تحقق عدالت اجتماعی به نفوذ توسعه در دورترین نقاط استان منجر شده است.

از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون در استان قزوین ما شاهد یک برنامه عظیم گازرسانی به روستاها هستیم به طوری که قرار است ۱۶۵ روستای این استان از نعمت این انرژی خدادادی برخوردار شوند.

دستاوردهای شرکت گاز استان قزوین در دولت مردمی و در طول ۲ سال گذشته به گونه‌ای بوده که توسعه‌ همه‌جانبه در حوزه‌های مختلف گازرسانی را برای استان رقم زده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا سال ۱۴۰۴ این روند همچنان با سرعت و شتاب پیش خواهد رفت.

به گفته علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، دستاوردهای صنعت گاز در دولت سیزدهم تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ در همه حوزه‌ها قابل توجه و درخشان بوده که براساس برنامه یاد شده، ۵۱ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند، عملیات اجرایی گازررسانی به ۹۹ روستا و ۱۵ روستای استان نیز در مرحله برآورد و مطالعات فنی برای گازرسانی قرار دارند.

با بهره‌مندی ۵۹ روستا از نعمت گاز طبیعی، تعداد روستاهای گازدار استان قزوین به ۶۰۹ روستا رسیده است.

بر همین اساس و با بهره‌مندی این تعداد روستا از نعمت گاز طبیعی، تعداد روستاهای گازدار استان قزوین به ۶۰۹ روستا رسیده که انجام این مساله بیانگر یک تحرک عظیم در گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، گازرسانی در حوزه‌ شبکه‌گذاری با رشد ۱۲ درصدی روبرو بوده که با اقدامات کارکنان مهندسی، متراژ شبکه گازرسانی در سطح استان از سال ۹۲ تاکنون از هفت هزار و ۴۸۲ کیلومتر به هشت هزار و ۱۴۷ کیلومتر افزایش یافته است.

براساس آمارهای شرکت گاز استان قزوین و با توجه به رشد ۹ درصدی در بخش اشتراک پذیری، شرکت گاز این استان با هدف گذاری صحیح و تلاش و همت شبانه روزی توانسته از مرداد سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۳۱ هزار مورد اشتراک پذیری انجام دهد که مجموع این رقم را در سطح استان به بیش از ۴۷۷ هزار مشترک رسانده است.

دولت سیزدهم و انقلاب گازرسانی در روستاهای قزوین

۶ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۲۱۵ انشعاب گاز در اقدام ملی مسکن

از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام دولت سیزدهم می توان به ۶ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۲۱۵ انشعاب گاز در اقدام ملی مسکن اشاره کرد، همچنین ساخت ایستگاه سی جی اس (city gas station) تا حجم ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت و اجرای حدود ۱۰ هزار متر خط تغذیه به منظور گازرسانی به شهرک گلخانه ای نودهک از دیگر اقدامات شرکت گاز قزوین بوده است.

یکی از کارهای بسیار مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی استان قزوین، گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک بود که این پروژه سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و نارضایتی کشاورزان و بهره برداران را به همراه داشت، خوشبختانه با آغاز به کار دولت سیزدهم این مهم در دستور کار قرار گرفت و عملیات گازرسانی به این شهرک آغاز شد، در کنار همین موضوع گازدار کردن بیش از ۹۰ گلخانه، دامداری و مرغداری با ظرفیت های متفاوت از دیگر خدمات شرکت گاز در راستای توسعه بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرک عظیمیه، عملیات اجرایی خط تقویتی شهر بیدستان و شهرصنعتی البرز نیز از دیگر کارهایی است که در دولت سیزدهم و با نگاه حمایتی مجموعه مدیریتی استان در اولویت قرار گرفت.

تقریبا تمام مسوولان استانی و حتی مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین نیز روی این موضوع اتفاق نظر دارند که اقدامات انجام شده در حوزه بهینه سازی گاز مربوط به دولت سیزدهم است، به عبارت دیگر بهینه سازی ۸۳۲ واحد موتورخانه طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هزینه کرد ۶۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال صرفا با نگاه حمایتی دولت سیزدهم محقق شد؛ ضمن آنکه در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز در همین بازه زمانی، کمک هزینه لوله‌کشی داخلی منازل ۲۳۸ مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال، یک بار دیگر نمره درخشانی در کارنامه شرکت گاز این استان به ثبت رساند.

شرکت گاز استان قزوین با جوامع علمی کشور در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب کارهای مشترک بسیاری انجام داده و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان همچنان در سرلوحه کاری این شرکت قرار دارد.

نیم نگاه:

توسعه افقی گازرسانی در تمام نقاط مختلف و همچنین برخورداری حوزه های صنعت، کشاورزی و بخش مشترکان خانگی از این نعمت ارزشمند می‌توان این گونه برآورد کرد که شرکت گاز در این برهه زمانی نقش مهمی را در توسعه استان قزوین ایفا می‌کند و انتظار می‌رود با حمایت‌های بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر از ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به توسعه پایدار و ارتقاء توان اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha