فعالیت‌های اقتصادی تامین اجتماعی از بنگاهداری به سمت سهامداری می‌رود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای تحقق شعار سال و توسعه اقتصادی این سازمان از یک سو و مشارکت‌دهی مردم در بخش اقتصاد، فعالیت‌های خود را در سال جدید از بخش بنگاهداری به سمت سهام‌داری تغییر می‌دهیم.

سید مرتضی حسینی روز سه‌شنبه در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم تلاش ما بر این است تا نقش و حضور مردم را در فعالیت‌های اقتصادی خود تقویت کنیم.

وی ادامه داد: درگیر کردن مردم در بخش اقتصادی نه تنها منافع عمومی به همراه دارد بلکه به دنبال آن برنامه‌های اقتصادی سازمان نیز بهتر پیش‌ می‌رود و همین موضوع خدمات‌رسانی به جامعه هدف از جمله بازنشستگان را نیز تقویت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی در ادامه به دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در این بخش اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی که در دولت قبل بزرگترین بدهکار بانکی کشور بود، در دولت سیزدهم بی‌نیاز از استقراض بانکی شده است و در سال گذشته تمام بدهی این سازمان به سیستم بانکی تسویه شد و نه تنها دیگر نیازی نیست که سود بانکی ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی بپردازیم بلکه در سال گذشته مستمری بازنشستگان در موعد مقرر خود بدون استقراض ریالی از بانک‌ها پرداخت شد.

حسینی در خصوص چگونگی افزایش مستمری بازنشستگان در سال جدید نیز توضیح داد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی ابراز خوش‌بینی کرد که در سال جدید نیز سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان نیازی به استقراض از سیستم بانکی پیدا نکند.

حسینی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی دومین تولیدکننده خدمات بخش سلامت و اولین خریدار خدمات این حوزه است، تصریح کرد: این سازمان با ۵۰۰ مرکز درمانی و پلی‌کلینیک به صورت مستقیم و عقد قرارداد با مراکز درمانی دیگر به صورت غیرمستقیم به بیمه‌شدگان خود خدمات‌رسانی می‌کند که در سال گذشته فاصله پرداختی به موسسات طرف قرارداد کاهش پیدا کرد و پرداختی‌ها به موسسات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته آن بیش از ۲ برابر رشد کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی از طریق ۴۰۴ مرکز درمانی ملکی شامل ۸۴ بیمارستان و مرکز جراحی محدود ملکی و هیات‌مدیره‌ای، با بیش از ۱۱ هزار تخت بستری در بخش درمان مستقیم همچنین عقد قرارداد با بیش از ۵۷ هزار مرکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در بخش درمان غیرمستقیم در قالب شبکه‌ای به‌وسعت ایران، خدمات متنوعی از مراقبت‌ها، دارو و تجهیزات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و توسعه مستمر مراکز درمانی را همواره مورد توجه قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha