روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل پذیرای مسافران نوروزی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل و دبیر کمیته هماهنگی امور دهیاری‌های ستاد خدمات سفر این استان گفت: ۷۵ نقطه گردشگری، بوم‌گردی، کشاورزی و باغی در روستاهای گردشگری استان برای راهنمایی و مدیریت تورهای گردشگری و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستا آماده شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، شاهپور آذروند روز دوشنبه از ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی به دهیاری‌ها و اجرای طرح‌های مختلف در روستاها با موضوع عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بخشداری‌ها، روستاها و دهیاری‌ها برای استقبال از میهمانان نوروزی، گفت: پویش «دهیار میزبان مهمانان نوروزی» و طرح‌های «دهیار راهنمای میهمان»، «دهیار میزبان»، «ورزش، روزه و سلامتی» و «دهیار بلد محلی» در دهیاری‌های استان به‌منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به هموطنان و میهمانان نوروزی اجرا می‌شود.

وی در تشریح طرح‌های مذکور افزود: طرح «دهیار راهنمای میهمان» با نصب بنر در ورودی روستا با مضمون معرفی روستا و مشخصات دهیار با شماره تماس، جهت راهنمایی و امداد اضطراری به مسافران نوروزی است و با طرح «ورزش، روزه و سلامتی» در بیشتر سالن‌های ورزشی دهستان‌ها و روستاها مسابقاتی با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از جوانان در رشته‌های فوتسال، والیبال، شطرنج و بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل ادامه داد: طرح «دهیار میزبان» با استفاده از ظرفیت مساجد به برپایی ایستگاه‌های صلواتی بعد از افطار به‌منظور پذیرایی و استراحت کوتاه مسافران و رانندگان اجرا می‌شود و همچنین تمام حسینیه‌ها و مساجد برای اسکان موقت و استراحت میهمانان در روستاها آماده هستند.

آذروند با اشاره به اجرای طرح «دهیار بلد محلی» بیان کرد: با وجود ۷۵ نقطه گردشگری، بوم‌گردی، کشاورزی و باغی در استان، این طرح در روستاهای گردشگری برای راهنمایی و مدیریت تورهای گردشگری و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستا و ثبت روستاهای مذکور در سامانه گردش‌یار اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق جدول زمان‌بندی، کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در قالب تیم‌های نظارتی تمام اقدامات صورت‌گرفته در طرح‌های یاد شده را ارزیابی خواهند کرد.

دبیر کمیته هماهنگی امور دهیاری‌های ستاد خدمات سفر استان اردبیل اظهار کرد: به‌دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، جشن تجلیل از روزه اولی‌ها، طرح خیمه موقت آرامش بهاری، تلاوت نور و مجلس انس با قرآن در بیش از ۱۰۰ مسجد روستاها، امام‌زاده‌ها، دهستان‌ها و بخش‌های ۱۲ شهرستان به‌مدت ۳۰ شب با حضور اهالی و میهمانان نوروزی و قاریان برتر استانی و شهرستانی در حال اجرا است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است ، شمار گردشگران وارد شده به این استان از زمان آغاز سفرهای نوروزی، بیش از یک میلیون نفر است و طبق آمار اعلامی ستاد مرکزی خدمات سفر کشور، اردبیل جزو پنج استان اول در تعداد مسافران ورودی است.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و مجموعه‌های گردشگری استان از جمله مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آبدرمانی‌ها، پل‌های معلق و جنگل‌های فندقلو شاهد بیشترین استقبال از سوی گردشگران نوروزی می‌باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha