۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85426639
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوای کلانشهر اصفهان در شرایط پاک قرار گرفت

اصفهان - ایرنا - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز (دوشنبه) پس از بارش‌ها و وزش باد بهاری در شرایط پاک قرار گرفت.

به گزارش ایرنا و بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای اصفهان منتهی به ساعت ۱۱ امروز به عدد ۳۸ (AQI) رسید و این کلانشهر هوای پاک را تجربه کرد.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، پارک زمزم، خرازی، دانشگاه صنعتی، رهنان، زینبیه، سپاهانشهر، فیض، کردآباد، میرزا طاهر و ولدان با شاخص کیفی کمتر از ۵۰ (AQI) در وضعیت پاک و سبز قرار دارد.

این شاخص در شهرهای خمینی‌شهر و مبارکه نیز با ۴۳ و ۱۷ (AQI) در شرایط پاک است.

طبق برخی از اطلاعات موجود، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح یکم فروردین امسال نیز در وضعیت پاک قرار داشت.

بر اساس این گزارش، بارش باران و وزش باد شدید از دیروز در اصفهان شروع شد.

همچنین زاینده‌رود از ۲ روز گذشته در کلانشهر اصفهان جریان یافته و به گفته برخی از کارشناسان، جریان داشتن آب در بستر این رودخانه در بهبود کیفیت هوا تاثیرگذار است.

خروجی سد زاینده‌رود از بامداد سوم فروردین جاری به‌منظور توزیع بخشی از حقابه کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت و جریان آب عصر شنبه (چهارم فروردین) به شهر اصفهان رسید.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha