۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85421522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری خارجی وارده به خراسان جنوبی ۱۲ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون سرمایه‌گذاری خارجی وارده به استان از ۸۶.۸ میلیون دلار به ۹۷.۳ میلیون دلار افزایش یافته که رشد ۱۲ درصدی دارد.

مرتضی ذاکریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان پرداخت و افزود: این میزان سرمایه به صورت نقدی و غیرنقدی در ۹ پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری مصوب استان در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۱ میلیون دلار بوده که اکنون هزار و ۲۷۲ میلیون دلار افزایش یافته که رشد ۲۸.۳ درصدی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ پروژه اکنون رسیده است، گفت: در زمینه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی رشد ۱۱۵ درصد داشته‌ایم.

ذاکریان از بهره‌برداری از ۶ پروژه سرمایه‌گذاری خاری در خراسان جنوبی به همت دولت سیزدهم و رشد ۳۳ درصدی نسبت به ابتدای دولت خبرداد و گفت: اکنون ۱۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان فعال است.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی تشویق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ویژه اتباع کشور افغانستان ارائه شده است.

ذاکریان با بیان اینکه ۶ فرصت سرمایه‌گذاری در بانک اطلاعات فرصت سرمایه‌گذاری اولویت دار کشور ثبت شد، بیان کرد: همچنین ۱۰ طرح سرمایه گذاری دارای مطالعات امکان سنجی به سازمان سرمایه‌گذاری ایران ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha