صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر ۶ حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شعبانی» عصر یکشنبه در این ارتباط افزود: ظهر امروز، صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۱ حوزه انتخابیه کشور از سوی شورای نگهبان اطلاع رسانی شد که اسم هر ۶ حوزه انتخابیه استان هم در این لیست وجود دارد.

وی عنوان کرد: با تایید صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه، ۶ منتخب استان راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند و تکلیف ۲ کرسی در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد که زمان آن متعاقبا از سوی وزارت کشور اعلام می شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۶ حوزه انتخابیه دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه، اسلام آباد غرب - دالاهو، قصرشیرین-سرپل ذهاب - گیلانغرب، پاوه- جوانرود- روانسر- ثلاث باباجانی، کنگاور-صحنه- هرسین و سنقروکلیایی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه برگزار شد و ۳۹.۵ درصد از افراد واجد شرایط استان در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره از انتخابات ۱۱۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه، «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین «عبدالرضا مصری»، «فضل الله رنجبر، «جهانبخش امینی» و «ابراهیم رحیمی زنگنه» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه باید در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.

در حوزه انتخابیه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر «رستگار یوسفی» از مجموع ۶۷ هزار و ۲۹۷ رای مأخوذه، با ۲۵ هزار و ۷۷۱ رای و کسب ۴۴.۶ درصد آراء به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

این حوزه انتخابیه که در شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده منطقه ای اهل سنت نشین با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت است و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی حجت الاسلام «سیدجواد حسینی‌کیا» از مجموع ۴۵ هزار و ۴۳۱ رای ماخوذه، با ۱۱ هزار و ۱۳ رای و کسب ۲۵.۳۷ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

سنقر و کلیایی با ۸۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

«فتح الله حسینی» منتخب مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از مجموع ۷۶ هزار و ۸۰۲ رای با ۳۸ هزار و ۴۳۴ رای ۵۳ درصد آراء را کسب کرد.

مردم غرب کرمانشاه در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب مشارکت ۵۵ درصدی در انتخابات یازدهم اسفند داشتند و در مجموع از جمعیت ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفری واجدین شرایط رای ۷۶ هزار و ۸۰۲ نفر پای صندوق های رای رفتند.

در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین حجت الاسلام «وحید احمدی» از مجموع ۱۰۱ هزار و ۹۱۶ رای مأخوذه، با ۳۲ هزار و ۵۷۶ رای و کسب ۳۳.۱ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو از مجموع ۷۶ هزار و ۳۲۵ رای مأخوذه، «مجتبی بخشی‌پور» با ۳۰ هزار و ۵۳۷ رای و کسب ۴۲.۵ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

«مجتبی بخشی پور» منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای بار دوم به مجلس راه یافت. وی نماینده فعلی مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی است.

اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دالاهو نیز با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده‌اند و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha