مستندات کافی برای اثبات شکایت نامزدهای مجلس در کرمانشاه ارائه نشده است

کرمانشاه - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰ شکایت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیات‌ اجرایی و هیات نظارت ارسال شده بود، گفت: مستندات و مدارک کافی برای اثبات این شکایت‌ها ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی شعبانی روز سه‌شنبه در بیست و دومین جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه، اعتراض و طرح شکایت از روند برگزاری انتخابات را حق مسلم همه نامزدها و حتی مردم عنوان کرد و افزود: همه اعتراضات دریافت شده برای بررسی به هیات های اجرایی و هیات نظارت ارسال می شود و هیچکدام از اعضای ستاد انتخابات در جلسات آنها حضور ندارند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید حداقل ۲۰ درصد آرای ماخوذه را برای راهیابی مستقیم به مجلس کسب کنند، گفت: در برخی از حوزه های انتخابیه فقط یک نفر به مجلس می رود و در کرمانشاه هم برخی از افراد با اینکه رای بالایی کسب کردند اما نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند در حالیکه همه نامزدها شاید سالهاست وقت گذاشته، برنامه ریزی و هزینه کردند اما نتوانستند رای لازم را کسب کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید براینکه بیش از ۳۲ هزار نفر متولی برگزاری انتخابات در استان بودند که براساس قانون اصل بی طرفی را رعایت کردند، تصریح کرد: باوجود اینکه دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم از انتخابات بودند و در این راه تبلیغات گسترده ای هم انجام دادند اما مردم در انتخابات حضور پرشوری داشتند و آنچنانکه اعلام کردند درصد مشارکت مردم استان در انتخابات حدود ۳۹.۵ درصد بود.

شعبانی در ادامه سخنانش همچنین در مورد دستگیری برخی افراد در روز برگزاری انتخابات نیز گفت: براساس تصمیمی که در شورای تامین استان گرفته شده بود، افرادی که ممکن بود نظم انتخابات را برهم بزنند و سلامت انتخابات را خدشه دار کنند و به جهت پیشگیری از وقوع جرم، در روز انتخابات دستگیر شدند و آنچنانکه دستگاه قضایی هم اعلام کرد هیچ پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نشده است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین از تشکیل پرونده برای متخلفین روز انتخابات خبر داد و گفت: با هدف تامین سلامت و امنیت انتخابات، پس از بررسی مستندات برای برهم‌زنندگان نظم انتخابات و متخلفان از قانون، ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری قانونی است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه سه کرسی نمایندگی مجلس، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در این دور از انتخابات ۲۰۴ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه با هم به رقابت پرداختند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha