جابجایی بیش از ۱۱ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است.

محمد جولانژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، کنجاله دانه های روغنی، روغن، شکر و برنج از پایانه بار بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۴۷۷ هزار و ۷۳۶ سفر جابجا شده است افزود: در حال حاضر روزانه به صورت متوسط یک هزارو ۸۰۰ کامیون وارد بندر امام خمینی (ره) می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در بازه زمانی یاد شده ۴۲ میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه کاهشی نداشته است.

جولانژاد ادامه داد: این میزان کالا توسط ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار سفر جابجا شده که این تعداد نیز تقریبا معادل با تعداد بارنامه صادره در مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: عمده کالای صادره از مبادی استان ذرت دامی ،کنجاله و گندم انسانی بودند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) از بنادر مهم کشور در جنوب خوزستان بوده که در شهرستان ماهشهر واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است.این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

سال گذشته مجموع ۱۷ میلیون تن انواع کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و غلات از جمله حدود سه میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) که ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالا را دارد وارد کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha