میانگین رشد تولید صنایع در خراسان رضوی ۲۰ درصد است

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:حداکثر رشد تولید صنعتی امسال در استان ۴۵ درصد و حداقل رشد تولید صنعتی ۱۷ درصد و میانگین رشد تولید صنعتی استان ۲۰ درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، امیررضا رجبی روز شنبه در نشست روسای انجمنهای همگن خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود:همچنین هدف‌گذاری امسال استان خراسان رضوی برای رشد ۳۰ درصدی تولید ۴۴ کالای صنعتی در ۲۶ واحد تولیدی محقق شده است.

وی اضافه کرد: تولید سیم و کابل، موتورهای الکتریکی، شمارشگر هوشمند، فرآورده های لبنی ، گاز کربنیک ، موتور سیکلت، دارو ، پارچه رومبلی، پارچه اسپان باند، چراغ های پارکی در خراسان رضوی رشد داشته است.

میانگین رشد تولید صنایع در خراسان رضوی ۲۰ درصد است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به صدور ۲۰ مجوز "تولید بدون کارخانه" در خراسان رضوی و موفقیت در این بخش افزود: با صدور این مجوزها در سال جاری ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی تکمیل شده است.

رجبی اظهار کرد: امسال ۲۱۹ واحد صنعتی راکد در خراسان رضوی تعیین تکلیف یا فعال شدند که با این اقدام اشتغال هزار و ۶۵۴ نفر حفظ و ۳۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تثبیت شده است که از این تعداد ۱۴۹ واحد غیرقابل احیا و فاقد امکان تولید بودند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال ۱۳۵ مجوز معافیت گمرکی برای واردات قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، ماشین آلات کشاورزی در خراسان رضوی صادر شد و معافیت بر ارزش افزوده مواد اولیه وارداتی در استان ۱۴۴ میلیون یورو بوده است.

رجبی به عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: امسال این کارگروه هزار و ۲۰۹ مصوبه داشته است که از این تعداد هزار و ۲۴ مصوبه اجرا شده و ۱۸۵ مصوبه در دست اجراست، در واقع حاصل برگزاری هزار و ۷۴ جلسه کارگروه مزبور در استان اجرای ۸۵ درصد از مصوبات آن بوده است.

پنج هزار و ۶۵۲ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۸۳ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۱۲ هزار و ۸۷۸ نفر در خراسان رضوی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha