هواشناسی قشم نسبت به ناپایداری جوی و دریایی هشدار داد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید شرقی - جنوب شرقی همراه با رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت امروز (شنبه) ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان و تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی و مرکزی، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در استان ابرناکی همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه ای مورد انتظار است.

وی ادامه داد: تمرکز فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و شرقی استان، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی در نیمه شرقی استان خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی، صعود به بلندی ها و رفت و آمدهای غیر ضرور جاده ای در شرق استان پرهیز شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: این سامانه بارشی، روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

وی گفت: در این مدت با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی، دریا به ویژه در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود از این رو توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از آمد و شد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: گذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه سبب ابرناکی آسمان و رگبار پراکنده باران در پاره ای نقاط استان (بیشتر بلندی ها) خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: به لحاظ دمایی امروز با توجه به ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه و رطوبت نسبی، مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۱ درجه و ۹۰ درصد و شهر قشم را ۲۱ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha