۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85412413
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نوبت‌گیری دوباره سنجش نوآموزان در گیلان اعلام شد

رشت - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به آغاز نوبت‌گیری مجدد سنجش نوآموزان از یکم فروردین ماه ۱۴۰۳، از والدین خواست تا برای سنجش سلامت نوآموزان خود حتما نام نویسی کنند.

جهانگیر عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: والدین نوآموزان می‌توانند از یکم فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir نسبت به آغاز فرایند سنجش فرزندان و انجام نوبت‌گیری اقدام کنند.

وی با اشاره به عدم ثبت‌نام تعدادی از نوآموزان در برخی مناطق گیلان افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام قطعی آنان در سال تحصیلی آینده منوط به اجرای طرح سنجش سلامت خواهد بود، ضروری است والدین نسبت به فرآیند صدور نوبت و مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان بیان کرد: والدین می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه خود و فرزندشان، اصل کارت واکسیناسیون‌، یک قطعه عکس و تصویر نوبت از سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند.

وی از والدین نوآموزان خواست تا برای جلوگیری از تداخل نوبت‌گیری و ازدحام بی‌مورد، تنها به پایگاه‌های سنجش منطقه شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند.

عبدی درباره دانش‌آموزان جامانده پایه‌های اول و بالاتر که سنجش بدو ورود را انجام نداده‌ یا مدارک سنجش آنان ناقص است، اظهار کرد: مدیران مدارس ابتدایی موظفند هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی و ارجاع این دسته از دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس باید بر اساس نتیجه سنجش انجام گرفته نسبت به ثبت‌نام نوآموزان در سامانه سیدا اقدام کنند؛ اطلاعات لازم در خصوص نحوه ورود مدیران به سامانه و دریافت نتیجه سنجش به آنان اعلام شده‌است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به فعالیت ۲۷ پایگاه سنجش سلامت در استان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان خرداد سال آینده حدود ۲۸ هزار و ۸۲ نوآموز زیر پوشش سنجش سلامت قرار گیرند.

شرط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است و برای این کار والدین باید به پایگاه‌ های سنجش مراجعه کنند تا بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش‌آموز ارزیابی ‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha