سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با معرفی آثار برتر پایان یافت

بندرعباس - ایرنا - سومین جشنواره جشنواره ملی تئاتر درسی کشور در میناب هرمزگان که از ۱۶ اسفندماه با اجرای ۲۵ اثر نمایشی آغاز شده بود عصر امروز (جمعه )با معرفی آثار برتر پایان یافت.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، ۲۵ اثر نمایشی پس بازبینی در مرحله استان ها، به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور در میناب پایتخت تئاتر درسی ایران راه یافت که در پایان نمایش «کلید حل معما» از قم به عنوان اثر نخست و برگزیده از سوی داوران انتخاب شد.

همچنین با نظر داوران این دوره، سه نمایش «احساسات ما» از میناب هرمزگان، «سفر پر ماجرا» از زنجان و «آداب دوستی» از آبادان خوزستان حائز رتبه دوم مشترک شدند.

نمایش «چشمه و سنگ» از بندرعباس هرمزگان، «تله پورت علمی» از البرز و همچنین «اثر ارغوان در یک قاب» از رودان هرمزگان به صورت مشترک از دیدگاه داوران توانستند رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دهند.

تندیس جشنواره و لوح سپاس بهترین بازیگری بخش پسران نیز به « محمد مهدی حسینی» در نمایش معرفی اعداد اعشار از استان کرمان رسید و «امیرآراد عبداللهی» در نمایش زیبا مانند گل سرخ از تهران و «بردیا عابدینی» در نمایش چشمه و سنگ از بندرعباس هرمزگان به صورت مشترک رتبه دوم و «آرشین بهرامی» در نمایش زیبا مانند گل سرخ از تهران و «طاها خشنود» در نمایش مینی بوس پر ماجرا از لاهیجان گیلان حائز رتبه سوم مشترک را از آن خود کردند.

«تیام یار احمدی» در نمایش مجسمه های شاهنامه خوانی از لرستان توانست تندیس بهترین بازیگر بخش دختران را بدست آورد و رتبه دوم مشترک به «سارینا بهروزپور» در نمایش آداب دوستی از آبادان، «نیلو ابراهیمی» در نمایش کلید حل معما از قم و «رونیکا شعاری» در نمایش همسایگان از مازندران رسید و «بهار آقایی» در نمایش سفر پر ماجرا از زنجان، «ترلان تاجیک» از نمایش تله پورت علمی البرز و «ساناز ملا احمدی» در نمایش صفر فرشته از البرز حائز رتبه سوم شدند.

همچنین از نگاه داوران بخش کودک نیز، «نمایش تله پورت» از البرز، «کلید حل معما» از قم و «معرفی اعداد اعشار» از کرمان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند و عنوان بهترین بازیگر بخش پسران به «محمد مهدی حسینی» از کرمان، رتبه دوم «آرشین بهرامی» از تهران و «کیان ابرم» بندرعباس هرمزگان نیز حائز رتبه سوم شدند و «تیام یاراحمدی» از لرستان با بازی درخشان خود حائز رتبه نخست بازیگری بخش دختران شد و «زینب خاکی» از قم نیز رتبه دوم و «کیمیا مهدی زاده» از البرز نیز رتبه سوم دست یافتند.

در بخش موسیقی «صفر فرشته از البرز» حائز رتبه برتر جشنواره شد و «کسر بازیگوش» از سمنان برگزیده طراحی صحنه، برگزیده طراحی حرکت به نمایش «بلبل باهوش» از بوشهر، برگزیده طراحی بروشور به اثر «کوچک های بزرگ» از میناب هرمزگان رسید و همچنین برگزیده طراحی لباس به «جادوی تقارن مرکزی» از خراسان جنوبی، برگیده طراحی «گریم به مینی بوس پرماجرا» از لاهیجان گیلان و نمایش « اصطکاک دوستان» از یزد در طراحی نور به عنوان اثر برگزیده معرفی شدند.

آثار برگزیده با نگاه هیات داوران سومین جشنواره تئاتر درسی به نمایش «زیبا مانند گل سرخ» از تهران، با توجه به رویکرد خلاقانه مولفه های تئاتر کودک و نوجوان و همچنین به نمایش «هفت خان رستم» از فارس با توجه به نگاه خلاقانه به شاهنامه و احیای فرهنگ ملی رسید.

در این جشنواره بازیگران قابل تقدیر از نگاه داوران بدون اولویت به «طهورت حامدی» در نمایش کوچک های بزرگ از میناب هرمزگان، «رز اشرفی» در نمایش تله پورت علمی از البرز، «مهنا امینی» در نمایش مجسمه شاهنامه خوان از لرستان، «نرگس با جلانی» در نمایش کسر بازیگوش سمنان، «رومینا فیضی» و «دلینا عابدینی» در پاستیلی که شیرین نبود از تهران، «فاطمه آریانفر» و «بشری داوری» در ارغوان در یک قاب از رودان، «صبا برکچی» در نمایش هدهد از بیرجند، «آتنا پاسلار» در نمایش سلامتی در گرو تصمیم درست از پارسیان، «بهار بوصیدی» با نمایش آداب دوستی از آبادان، «مبینا بروزان» و «کیانا لردی فرد» در هفت خان از شیراز، «فاطمه السادات موسوی» در نمایش اصطکاک دوستی از یزد، «معصومه ژاله» در جادوی تقارن مرکزی از چناران خراسان رضوی، «زینب گودرزی» در نمایش قانون بدنی از پاکدشت تهران، «کیان ابرم» در چشمه و سنگ از بندرعباس، «زینب خاکی» با کلید حل معما از قم، «هدی شهری» با نمایش بلبل باهوش از بوشهر و «مطهره خاوری» در نمایش احساسات ما از میناب هرمزگان رسید.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۳ هزار و ۸۵ اثر به ۳۲ دبیرخانه استان‌ها رسید که به صورت میانگین، ۱۵ اثر دانش‌آموزی از هر استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

داریوش فدویان با اشاره به آمار ۲ برابری آثار راه یافته به جشنواره، یادآور شد: بعد از پالایش و داوری ۴۸۰ اثر مرحله کشوری در چند مرحله، در نهایت ۲۵ اثر نهایی مشخص شد که این آثار (طی روزهای ۱۶ اسفند و ۱۷ اسفندماه) برای اجرای زنده و داوری در فرهنگ سرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب به روی صحنه رفت.

وی بیان کرد: ۲۵ اثر از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، تهران، فارس، مازندران، البرز، یزد، گیلان، لرستان، کرمان، قم، زنجان و هرمزگان بوده که به این جشنواره راه یافتند.

میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان، در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha