برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- ۱۶۰ نفر از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان بوشهر در آیینی با حضور مسوولان فرهنگی و علاقه مندان به آثار مکتوب در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی فرهنگیان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز یکشنبه در این آیین گفت: این رویداد فرهنگی با مشارکت ۲۳ هزار نفر از علاقه مندان به معارف رضوی در این استان برگزار شد.

" عبدالرحیم افروغ " اظهار کرد: پرداختن به امور فرهنگی نیازمند خلاقیت و نوآوری برای جذب مخاطب است که این مهم در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر به بهترین شیوه ممکن انجام شد.

وی یادآورشد: عشق و ارادت بوشهری‌ها به اهل بیت باعث شده تا ۷۳۴ اثر در بخش نویسندگی داستان و کتاب کودک نیز به دبیرخانه رضوی ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در دولت سیزدهم فرایند تحول فرهنگی در این استان آغاز شده طوریکه شاخص‌های فرهنگی بیش از آنچه تاکنون به جامعه معرفی شده است ظهور و بروز یافته است.

افروغ گفت: جشنواره فرهنگی رضوی رویداد جریان سازی است که افراد به عشق امام رضا (ع) در آن شرکت می کنند و نباید از بعد رسانه ای آن برای ترویج فرهنگ رضوی غفلت شود.

وی تصریح کرد: امروز ساختار نهاد حاکمیتی در حوزه رسمی ، مجموعه های دولتی و مردمی در استان بوشهر به هم افزایی برای رسیدن به اعتلای فرهنگ دینی دست یافته است.

افروغ با دعوت از بوشهریها به شرکت در دومین پویش کتابخوانی رضوی افزود: در ماههای نخست سال آینده بوشهر میزبان آیین ملی پرده خوانی و نقالی رضوی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار اجرای طرح ملی قرآنی " مسطورا " است که با همدلی و مشارکت همه فعالان قرآنی برای ماه مبارک رمضان در این استان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: با همکاری آستان قدس رضوی ۱۰۰ نفر از مجموع ۲۳ هزار نفر شرکت کننده در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان خادم یار رضوی برگزیده خواهند شد.

مدیرکل امور کتابخانه های استان بوشهر نیز گفت: از مجموع ۲۳ هزار نفر شرکت کننده در این جشنواره ۱۵ هزار نفر بزرگسال ، پنج هزار نفر نوجوان و سه هزار نفر نیز کودک هستند.

" حیدر راهب " افزود: در این آیین ۱۴۴ نفر برگزیده استانی ، چهار نفر ملی و از ۱۲ کتابدار و هفت کتابخانه نیز در مجموع با یک میلیارد ریال جایزه تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت یکهزار نفر از مددجویان زندانی در این جشنواره اظهار کرد: رویکرد فرهنگی دولت سیزدهم باعث شده تا در ۲ سال اخیر کتاب به عنوان مساله نخست این استان در حوزه فرهنگی قلمداد شود.

راهب یادآور شد: این امر باعث شده تا بعد از ۲۰ سال عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی بوشهر در سال آینده آغاز شود.

وی تصریح کرد: امروز کتابخانه ها فقط مکانی برای امانت دادن کتاب قلمدا نمی شوند بلکه به پایگاه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: دوره سیزدهم جشنواره کتابخوانی رضوی این استان نیز با رونمایی از پوستر این جشنواره از امروز آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha