۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85411635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار بیمار از خدمات موسسه محکم بهره‌مند شدند

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۵
کد خبر: 85411635
۱۷ هزار بیمار از خدمات موسسه محکم بهره‌مند شدند

دزفول - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه محکم (موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی) گفت: ۱۷ هزار بیمار در کشور از سال ۸۴ تاکنون از خدمات موسسه محکم بهره‌مند شدند.

صلاح‌الدین دلشاد پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در فرودگاه دزفول بیان کرد: امشب برای بار دوم به دزفول آمدیم تا به دعوت دانشگاه‌های علوم پزشکی بیماران دچار ناهنجاری‌های مادرزادی توسط فوق تخصصان جراحی اطفال جراحی شوند.

وی گفت: اطلاع رسانی وسیعی در این خصوص انجام و قرار است از فردا صبح ویزیت بیماران آغاز و جراحی‌ها از شنبه تا دوشنبه در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شود.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم با بیان اینکه ۲جراح اطفال و یک جراح ارتوپد این جراحی‌ها را انجام می‌دهند گفت: تلاش می‌شود بیشترین تعداد جراحی‌ها انجام شود.

وی به انجام ۱۴ عمل جراحی در مدت چهار روز در ایلام اشاره کرد و افزود: موسسه خیریه محکم با هدف درمان کودکان دچار نقص خلقتی بدو تولد یا ناهنجاری مادرزادی که در جنین شکل می‌گیرد برای بیماران کم‌بضاعت و بی‌بضاعت در سال ۱۳۸۴ تاسیس و به درخواست روسای دانشگاه‌های برخی شهرها بخش اطفال را در شهرهای زاهدان، بندرعباس، ایلام، بیرجند راه‌اندازی کردیم.

دلشاد اظهارکرد: در شهرهایی که فاقد جراحی اطفال هستند نیز حاضر و جراحی‌های موردنیاز انجام می‌شود.

وی گفت: موسسه محکم در ابتدا با ۳۰ بیماری‌ گوارشی، قلبی، ارتوپدی، بیماری‌های مادرزادی چشمی، مجاری ادراری، دستگاه تناسلی، دیابت مادرزادی، مغز و اعصاب در سطح کشور آغاز و با ۳۴ بیمارستانی که قرارداد بستیم جراحی‌ها انجام و هزینه‌های مربوطه توسط موسسه محکم پرداخت می‌شود البته برخی بیماران توانایی پرداخت مقداری از هزینه‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: چند بیماری مانند کمبود هورمون رشد که نیازمند جراحی نیستند و به دارو نیاز دارند نیز مورد حمایت این موسسه قرار می‌گیرند.

دلشاد اظهارکرد: علاوه بر جراحی‌های انجام شده، بیش از ۱۷ هزار بیمار از سال ۸۴ تاکنون توسط موسسه محکم تحت پوشش و جراحی قرار گرفتند.

وی به فعالیت ۵۲ شعبه موسسه محکم در کشور اشاره کرد و گفت: همکاری پزشکان با این موسسه مطلوب است و حدود ۱۲ پزشک در کشور با این موسسه همکاری دارند.

رئیس هیات مدیره موسسه محکم شعبه دزفول نیز گفت: مجمع خیرین سلامت همزمان با دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعالیت خود را آغاز و بازوی مردمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور هستند.

علیرضا مجدی‌نسب افزود: تاکنون حدود ۳۰ واحد ساختمانی توسط خیرین در دزفول ساخته و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

وی بیان کرد: در کنار آن از ۲ سال گذشته تلاش شد دفتر موسسات خیریه‌ای که در رابطه با سلامت فعالیت می‌کنند را نیز راه‌اندازی کنیم که موسسه محکم از جمله این موسسات است.

رئیس هیات مدیره موسسه محکم شعبه دزفول به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی این موسسه در دزفول انجام شده اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تمام زیرساخت‌های لازم برای حضور جراح اطفال و دیگر رشته‌های موسسه محکم را در دزفول تامین و امشب در سه رشته پزشکان متخصص به دزفول آمدند.

وی اظهارکرد: از حدود یکماه پیش طی فراخوانی که در شهرهای شمالی خوزستان زده شد ۳۰۰ بیمار از شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک، شوشتر، گتوند و کرخه شناسایی شدند که از فردا ویزیت می‌شوند.

مجدی نسب گفت: بیمارانی که امکان جراحی در دزفول را دارند طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه جراحی و بیمارانی که نیازمند امکانات تخصصی‌تر دارند نیز به تهران منتقل می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha